|
|
|
|---|---|
|
Japp som topic bilen går helt ok utan lmm inkopplad,kopplar ja in kontakten så dör bilen,har köpt en ny (beg) lmm där tråden (vanliga felet) e hel! tog 5 försök innan ja hittade en hel dock... Så bilen går utan lmm men dricker en del då. Någon som har nått tips på vad det kan vara? | |
| ingen som haft liknande problem? | |
| Är det inte ganska uppenbart att du har en defekt lmm? | |
|
men jag har testat med 6 olika!(från skroten med garanti på att dom funkade i bilen dom satt i) känns lite otippat att d skulle vara den då!den går som den ska när kontakten inte sitter i lmm men sätter man i den så dör den! nån sa att det kan va fel på lambdan eller vevaxelgivaren och att det därför blir så. |
|
| Kolla felkoder och se om du hittar något där | |
| Hur kollar jag felkoder? har sökt på forumet men hittar inte! | |
| Du behöver besöka BMW verkstad eller köpa felsökningsutrustning Carsoft el liknande. Billigast att besöka verkstad. | |
|
ofan fan va kass att man måste göra så... lättare på japanska bilar :P nån som har ett humm om va d kan kosta? |
|
| De ska inte ta mer än max 500kr för bara felavläsning, tyvärr så kan du et dock vara problem att se fel på lmm har jag för mig. | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
jag tror på tjuvluft kolla "gummibälgen" till insuget är den hel? alla slangar till och från bälgen sitter dom fast ? är dom hela utan sprickor? |
|
kollade precis på insuget! hade helt missat slangen som sitter under luftbälgen.den va helt kass så den ska bytas! känns som det e felet men d känns nästan för lätt... |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
visst går den nu? du fick säkert tillbaka tomgången oxå? |
| inte bytat den än men ska beställa en ny slang imorgon på bmw.eller hoppas att dom har en hemma! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.