AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.238

Kan man köpa gummibälgen mellan spjällhuset och LMM på nätet?

Tu
89
TuvaLisa
328i Coupe -96
Någon som vet om man kan köpa gummibälgen mellan spjällhuset och LMM på nätet?
Hittar ingen sida som säljer men finns kanske någon som vet? :D

Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Är ganska säker på att Schmiedmann har dessa. Om inte, så är det ju så enkelt att bara pinna in till BMW och köpa, skulle de inte ha på lager brukar de oftast ha det hemma till nästa dag.
Tu
89
TuvaLisa
328i Coupe -96
Schmiedmann hade såg jag.
Blev typ 270 fler nåt med frakt och alt.
Någon som vet vad BMW tar för en sådan? Jag har en 328 E36 -96:a.
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Detta är mycket grovt gissat (enbart baserat på prisuppgifter från nätversionen av ETK), men kanske runt 200 SEK för icke-ASC-T versionen och 350 SEK för ASC-T versionen. Kan vara lägre, BMW har ibland lägre priser än tex Mekonomen och många andra kedjor. Enklast är att ringa dem imorgon bitti och höra.
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
ebay.de borde de finnas..om du inte har jättebråttom att få hem den...
Tu
89
TuvaLisa
328i Coupe -96
Har beställt på BMW i Ängelholm.
Ska hämta den imorgon.
315 kr kostade den så det var ok.

Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Var det icke-ASC-T eller ASC-T versionen som kostade 315 SEK?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Skulle undvika schmiedmann skickar alltid något annat märke än vad som står på sidan....
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Kan inte riktigt hålla med kritiken som gOry ger, har beställt från Schmiedmann i snart 10 år nu och har alltid varit nöjd.

En mycket bra sak är att de skriver om varan är original eller OE kvalitet.

gOry : Hur menar du i din kritik? Schmiedmann skriver ju inte ut vilket märke det är på produkten, endast om det är original eller OE (dvs motsvarande kvalitet). Har du något exempel?
Tu
89
TuvaLisa
328i Coupe -96
bmw-slangen:jag har ASC+T.

Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
TuvaLisa : Ok! Då var mina gissningar inte så långt ifrån ändåså. Som en grov tumregel kan man ta dollarpriset från ETK online katalogen och multiplicera med 10, då får man en uppfattning om vad det kan tänkas kosta hos BMW. Det kan dock slå lite fel, både upp och ner.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Tex. Denna Länk tändspole står klart och tydligt att de är av märket Bremi! Men när den dyker upp så är de schmiedmann tryck på den istället! Och förmodligen något skit från kina.
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Håller med! I det exempel du länkar till står det tydligt i texten. Men vad sa Schmiedmann när du påpekade detta för dem?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Har inte påpekat detta till schmiedmann, var en kompis bil och de var även han som betala använde bara mitt konto. Men man borde väl slänga iväg ett mail.

Köpte även en bromsljuskontakt Länk som redan gått sönder... Så de är dyrt att handla på schmiedmann..

Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Ja, självklart ska du ge Schmiedmann feedback. All feedback, både negativ och positiv, är värdefullt. Det kan tex röra sig om ett typo på websidan. Eller att man menar en tändspole som har samma utförande som en Bremi (jämför när det står Girling och ATE bromsar i kataloger från tex Mekonomen) - fast då tycker jag det är viktigt att man tydligt uppger detta.

När konsumenter påpekar något som är fel ger det iallafall en större möjlighet till förbättringar som gagnar både företag och konsumenter (jag säger inte att det kommer att ske - bara att det skapas en större möjlighet än om ingen feedback alls ges).

Angående bromskontakten, vad sa Schmiedmann när du påpekade detta för dem?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.