|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 325 e30 -89....funderar på om de går att få på ett par fälgar med et 37? är väl et 35 orginal har jag för mej. Fälgarna har suttit på en golf 2 innan | |
| Det skulle förvåna mig om en så liten förändring i ET skulle innebära att de inte funkar på bilen. Med andra ord så känner jag mig rätt säker på att de kommer passa. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo, ET35 var standard på 325i (förutom iX modellen). MEN! Om du du har 7Jx15 H2 varianten av fälgarna "star-spoke styling 10" eller "cross-spoke styling 5" så har dessa fälgar ET24! Så, för måttlig bredd på däck (upp till 195) så körde BMW med 14" ET35-fälgar. Men för bredare varianter (205) så verkade man välja 15" ET24-fälgar. Vilken bredd är det på de Golf-fälgarna du tänkt köpa? Vilket ET och bredd är det på dina nuvarande fälgar som sitter på 325i? Vilken bredd på däck har du tänkt kränga på? Har din 325i standardfjädring eller ligger den på asfalten? |
| golf fälgarna har et 37, osäkert på vad de är för däck, har sänkfjädrar på min 60/40....sitter ett par 15" mim fälgar på just nu är typ 185/65 däck eller nått sånt, har haft 17" tidigare med 205/40 utan problem | |
| bredden på fälgarna är 7 tum och däck måttet 205/45 | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Lite svårt att veta vilket svar som hör till vilken fråga! :-) Dina Golf-fälgar som du tänkt använda på din 325i är ET37. Och fälg-bredden är 7"? Och du planerar att ha 205/45 däck på dessa fälgar? Din 325i är sänkt 60/40. Och på din 325i sitter det nu 15" fälgar med typ 185/65 däck på? Vilket ET och fälgbredd är det på dessa fälgar då? Tanken med dessa frågor är ganska uppenbara : du tar reda på vilken konfiguration du kör med idag - sedan försöker beräkna hur mycket mer de nya fälgar/däck kommer att bredda - sedan undersöker du hur mycket fritt utrymme du har med nuvarande uppsättning (eftersom vi pratar om högt ET så bör eventuella problem vara främst kring stötdämpare/inre hjulhus). Om du har tillräckligt fritt utrymme för den extra bredden : go ahead. Om inte, räkna ut om du behöver köpa 5mm eller 10mm spacers. |
| det stämmer bra de, när jag köpte min e30 så satt de 17" fälgar på den och har för mej att han jag köpte den av sa att fälgarna hade suttit på en golf 2 innan och hade spacers till dessa fälgar, men skall mäta mina nuvarande och se | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.