|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte kolla min microbrytare och 2 av dem 4 skruvarna som håller fast bakluckehandtaget har rostat sönder, så att dem har tappat "fästet" Det hjälper inte hur mkt jag än skruvar på muttrarna, det bara går runt. Det är så tight där och jag undrar då om ni har tips på hur jag ska få loss baklukehandtaget så jag kan checka min brytare. | |
|
Rätt vanligt, tyvärr. Det drabbade mig när jag skulle lacka om luckan. Eftersom jag ändå hade en spricka i den olackade delen av handtagslisten var jag inte så rädd om mitt handtag. Det slutade med att jag borrade mig genom den lackade delen, tog bort handtaget genom att knäcka plasten runt fästena till pinnbultarna, och slutligen kapade av pinnbultarna. Det är en bedrövlig konstruktion där pinnbultar är inklämda i plasten i handtaget. När muttrarna har rostat fast så ger plasten vika då du försöker lossa dem. Det är just så pass att plasten håller för att fästa ett nytt och fräscht handtag. I det läge du är nu så har du troligen knäckt fästena till 2 av de fyra bultarna i handtagslisten. Jag har svårt att se att du kan få loss handtaget i ett stycke. Den lackade delen av handtaget är inklämd över den olackade delen. Om du kan få loss den kan du kan komma åt bultarna, men jag tror att det blir mycket svårt. Risken är att du skadar luckan i processen. Learning by DIYing |
|
|
Hej Mr M-sport, Tack för svaret. Jag har kunnat leva med att man inte kan öppna bakluckan manuellt. Jag började gräva lite och som ni vet så gräver man ju bara djupare. Hur som helst ska jag bara skruva ihop allt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.