|
|
|
|---|---|
|
Jag och flickvännen ska ta en sväng ner till Alsace nästa vecka. Svärfar säger att det är lagkrav att man måste ha med sig reservnyckel till bilen - sant eller falskt? Har försökt googla men har inte hittat något som styrker påståendet. Reflexväst och handsfree till mobilen har jag koll på att jag måste ha iaf. /Masten | |
|
Reser kontinuerligt till Frankrike och har aldrig hört talas om detta. Hoppas att ni får en bra resa. |
|
|
Befinner mig nere i Frankrike just nu med bilen, reservnyckeln ligger hemma. Jag har bilat runt nere i Europa flera gånger och har aldrig hört något sådant krav tidigare. Mvh/ Niclas |
|
|
Tack för svaren! Återstår att se hur C5:an går på autobahn, den har inte varit utomlands tidigare. /Masten |
|
| Det är aldrig fel att ta med reservnyckeln ifall du skulle råka tappa bort en eller att en går sönder. | |
|
Vad det gäller handsfree så är öronsnäcka och lurar förbjudet i Spanien det ska vara riktig handsfree, undrar om inte det gäller Frankrike också..reflexväst till alla i bilen... Står alla regler på motormännens sida www.motormannen.se Länk |
|
|
Chris87: Givetvis, frågan var bara om det var ett krav. gto80: Tack, har riktig handsfree med separat mikrofon och ljudet i högtalarna. /Masten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.