|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt ett m-pkt på Ebay, när jag får hem det ser jag att där skall vara PDC, och det har inte jag. Hur sätter man igen hålen på bästa sätt? Vad ska man använda? | |
| Sätt i sensorer o lacka dom, kan ju vara defekta men bara så dom passar i hålet | |
|
Tycker captainoats förslag är bra där, behöver inte ens vara sensorer, bara nåt som ser ut som sådanna. Fördelen med att göra så är att du kan nöja dig med att köpa rätt kulör på sprayburk då sensorer ofta har lite annan nyans redan från fabrik så ser det inte konstigt ut. Alternativt, köp plasticpaddings aluminium reperationsnät (eller annan tillverkares), en tub tersons terokal 9225, en burk primer av samma märke. Sen slipar du en V-fog runt varje hål på utsidan, mattar upp insidan med tex 120s slippapper, blåser rent, primar, väntar 10 minuter, klipp upp alubitar som är 1-2cm större än hålen, täck ena sidan av alubiten med lim och fäst den på insidan av stötfångaren, (bred målartejp funkar ypperligt som släppfilm) sen fyller du snabbt hållen från utsidan och slätar till med släppfilm. Slipa, spackla, och lacka. Jag skulle gå på alternativ 1 ;) ps, gissa vad jag lever på att göra :P |
|
|
kanske ska korrigera mig lite.. ändrar "slipa, spackla och lacka" till "slipa, spackla, slipa, finspackla, slipa, matta, grunda, matta, lacka" ska ju inte låta för enkelt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.