|
|
|
|---|---|
|
Jag har lite problem med min 316 ti -02. Vid 4 tillfällen de senaste veckorna dör motorn i ca 1 sekund, batterilampan tänds, sen slocknar den och motorn går igen. Kan också vara att den häftigt kopplar ur farthållaren, alla gångerna det har hänt har jag haft farthållaren i och legat ca 110 på motorvägen. Tycker också att den har blivit väl slö på låga varv, den måste varvas för att den ska flytta på sig. Detta kan vara inbillning dock, det är ju en 316 trots allt :-/ Har kollat OBD2 med Scantool men det verktyget hittar i alla fall inga felkoder. Nån som har nån idé? | |
| Jag har haft liknande bekymmer med min N42 motor,då var det vevaxelgivaren som spökade. | |
| Ok, tackar för tipset. Var din slö också eller bara ett den dog? | |
|
när man körde ryckte den till plötsligt och tände upp laddningslampan(ungefär som att man stängde av tändningen 1/10 dels sekund) sen rullade den på som vanligt igen. kunde hända ngn gång per dag,väldigt intermittent. vevaxelgivaren kan tydligen strula utan att ge felkoder. sitter dock jobbigt till,man måste riva bort insuget för att komma åt den. |
|
|
Låter misstänkt likt... Jaja, över min förmåga att fixa, tid är bokad på verkstad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.