|
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tänkte att det bör finnas en liten samlingstråd för leverantörer av delar till våra kära E24:or! Det börjar ju bli svårt att hitta piratdelar till våra bilar och även långa leveranstider från BMW. Att man då kanske kan skriva vad man köpt, var man köpt det om man är nöjd med servicen/lev.tider. Själv inte så erfaren att leta piratdelar på nätet, då jag köpt allt till min från BMW. Vad jag vet. Schmiedmann Länk div. delar/tuning/styling Aldrig handlat från dom, men erfarenheter får gärna diskuteras här. Mvh Patrik |
|
Här kommer ännu en: Länk De är billigare än svenska leverantörer, men frakten tillkommer, så det blir bäst när man beställer för lite större summor... |
|
|
Hej Om någon köper en "reservdels bil" kan man kanske också höra av sig. Det finns alltid någon som vill ha andra delar än de man själv vill ha :-) |
|
| Själv är jag på jakt efter en massa detaljer, så jag håller med föregående. | |
|
Då ska vi se: www.bmw2002.com Massor med prestandadelar och trevliga uppgraderingar till E24/E28 med mera. www.vacmotorsports.com Prestandadelar och annat tuningrelaterat. www.bavauto.com Mycket originaldelar www.pelicanparts.com/BMW/ Mycket originaldelar |
|
|
Utifall begagnade delar kan vara av intresse.... Det togs in en hel del "grey market" EURO E24:or till USA när det begav sig. Länk Bo ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Surrealistiskt att se flera bedagade e24 på bilderna i länken ovan. Man kan ju bli sinnessvag för mindre. Bildelsimporten har just nu lite "rea" på sin sida. För e12 baserade bilar. Länk Dom har ju slitdelar också. Schmiedmann har vissa slitdelar i egna kartonger vad man får för kvalité är lite svårt att bedöma, men de delar jag köpt har motsvarat förväntningarna. Dom säljer även BMW original delar, ibland billigare än BMW själva ? |
|
|
Daniel, håller med dig! Får ett sug av att skruva isär alla bilarna, putsa delarna var för sig och skänka bort dom till alla som möjligtvis behöver något.... E man sjuuuuuk då?!?!?! :) ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Här en till. Länk 628csi |
|
|
Delar ja.......Jag söker Länk 1 vänster sida som har slutat tillverkas men höger sida finns fortfarande att få tag på, mycket märkligt. Kollade med BMW häromdagen och de sa samma sak. Mvh Jonas B. |
|
|
Någon som har koll på var man kan få tag i ABS-kransar bak. BMW kan ju inte sälja så det måste till en eftermarknadspryl av något slag. Läste om hemtillverkade ABS ringar vilket ju är ett alternativ, ,en finns det att köpa så är det ju lite enklare. Som sagt nån som vet var man får tag på ABS kransarna bak, och ja, jag har frågat samtliga i ovan nämnda länkar utan resultat? Mina kontakter i USA går bet också. Blir väl att illverka i våra maskine rpå jobber. /Johan |
|
|
Bildelsimporten Är det nån som har koll på om dom har delar till våra E24 så att det är värt att beställa en katalog. Ville bara kolla innan jag beställer en. Mvh Janne |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Bildels importen i Uppsala beställde jag mitt krängningshämmarstag på stötdämpartornen ifrån. De hade i vilketfall delar förr, till både till E28 och E24. Mvh Patrik |
|
Tack för svaret Patrik ! Antar att det bästa är att offra en hundring och göra en egen bedömning, är ju inte så att man förlorar skjortan om man köper katalog. ;-) Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.