|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är så att jag upptäckte vatten i batterilådan på min E46 touring, den sitter ju bak på höger sida, för några månader sen. Jag tänkte först att det var spolarvätskan till bakrutan som läckt men icke. Jag slangade ut det men det har kommit tillbaka. Det kommer upp till halva batteriet typ. Någon som har haft samma eller har ideér vad det kan vara? Jag tänkte kanske det kunde vara rost? Nån list? Den är i övrigt för jäkla fin i karossen, ingen rost what so ever. | |
|
Känner du med fingret baktill mot ko fångaren nere i batteri hålet så sitter det 2 stycken gummipluggar genom plåten. Titta om de finns kvar eller om en av dem åkt av. Så fall har du fritt blås rakt in. Har någon eventuellt dragit kablar in där via dem också kanske snittat upp spåret för mycket och vatten tränger in. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Jag hittade felet nu! Det var tyvärr inte dom plopparna :/ Men det var så att slangen till spolartätskebehållaren hade hoppat av, och locket till påfyllnaden satt inte riktigt på och dessutom var det ganska mycket skit runt omkring så vattnet rann ner och fyllde på behållaren istället för att rinna där det ska... Det tog en stund men nu är det fint igen :) Tack för ideérna /Tobbe |
|
|
Kanon det löste sig alla fall. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.