|
|
|
|---|---|
|
Inköpte en 530i -03 för några månader sedan. Fick av säljaren höra att airbagen på passagerarsidan var urkopplad av den andra ägaren pga bilbarnstol. I dagsläget, indikeras det på instrumentpanelen såsom av naturlig rutin. Nu undrar jag. Kan det verkligen vara så, att det ändå indikeras på panelen, trots att urkopplingen skulle vara gjord av BMW i Göteborg? Bilen har ingen urkopplingsbrytare som nyare modellerna har. OM, det vore gjord av BMW, logiskt nog, så borde även indikeringen vara bortprogrammerad..? | |
| Lampan ska inte lysa om det är rätt gjort, kan mycket väl vara bältessträckaren som utlöst airbaglampan. | |
|
Okej. Stämmer väldigt väl. Felmeddelande i I-drive vid varje motorstart. Jag har förvisso uppmärksammat att, nere kring bältessträckarna(antar att de sitter nere på sidan av stolarna?) är det väldigt smutsigt. Har försökt dammsuga och allehanda rengöra kring sträckarna, men vill inte pilla för mycket, då det ju är en rejäl sprängladdning därnere..:) Någon som vet om smuts helt enkelt kan sätta bältessträckarna ur funktion? En annan sak som jag noterat. Läste här i forumet, att om man urkopplat batteriet någon gång, och återkopplat batteriet igen, så finns det en risk att just airbagsystemet kan flippa. Kan detta vara en möjlighet till felmeddelandet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.