AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.978

BMW 335i coupé + barnstol bak?

Hej.

Är väldigt sugen på att köpa en 335i från Tyskland. Jag undrar dock om det är möjligt att få in en bakåtvänd barnstol bakom förarsätet? Jag vill helst ha den där eftersom jag även behöver ha med hunden ibland som får sitta vid fötterna framme på passagerarsidan. Då vill man kunna backa passagerarsätet långt bak. Finns isofix som standard på den här modellen om den är från säg 2007 och tror ni att en stol får plats?
Jag vet att det är krångligt men jag har varken ett bekräftat barn på g just nu eller planer att regelbundet åka bil med hund + barn.

--------------------------------
Överstyrning = Skrikande passagerare
Understyrning = Skrikande förare
En 4 dörrars är inga större problem i 3 serien, men en 2 dörrars är nog kört.
Hmm ok. Så det är inte bara antalet dörrar som skiljer sig utan det är även mindre plats där bak i en 335 coupé än i en 335 sedan? Hmm jag kanske får flytta fram passagerarstolen framåt lite då istället. Jag är iofs bara 174cm lång så min förarstol behöver inte vara jättelångt bak, fast det kanske inte funkar ändå?
Finns isofix på 335 sedan 2007?

Plats mässigt fungerar det nog, men kommer bli mer eller mindre omöjligt att få in barnet i stolen.
Hmm. Jag får väl krypa in från andra sidan då antar jag. Får se vilken bil man hittar sen i Tyskland, coupé, sedan eller kombi. Coupé är inte helt uteslutet i så fall om det är en sån man hittar.

Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Big Tom här på forumet brukar köra med barnstol bak på sin, skicka pm till honom om han inte svarar här. Det funkar för honom, tror tom han kör 2 stolar om jag inte mins fel.
Tack för tipset! Folk kanske kommer tycka man är sinnesrubbad med barnstol i en coupé men min tjej har inget emot att jag köper en 335 coupé (iofs står jag för hela kostnaden, men ändå trevligt med en tjej med bra bilsmak). Vad gör man inte för en snygg BMW hehe. Inget fel att glida runt med stil fast man har barn!

Sant :)

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har barnstol i Porschen.. Och har även kört hela familjen i den (fru, 6månaders och en 3,5 åring)
Porshe till och med! Trevligt att man inte är ensam som försöker stå emot kombimaffian :-).

Rättning: Porsche.

Skulle vara intressant att höra vad ni med Porsche/e92 kör med för barnstol. För 3 år sedan hittade jag endast en stol jag kunde sitta framför i vår e91, och då satt barnet heltokigt (nästan framåtlutad). Jag är 171 cm "lång"... Dock hade jag som förutsättning att stolen skulle vara helt korrekt monterad, annars går det naturligtvis. Och nej, jag sitter inte som en raggare. Relativt rak i ryggen och böjda armar, så min körställning är inte platskrävande.
Klart det går att kräma in ungarna i baksätet på en e92!

Har en e91 och en e92 och ungarna platsar i båda bilarna, numera åker de rättvänt men skillnaden i utrymme för att köra ungar, det behöver du nog en tumstock för att bedömma.
Visst är det bökigare att komma in i e92:an, speciellt om du skall köra med ungarna åt fel håll. Ett saligt klättrande är det allt, för att få ut en småknodd på andra sidan i en e92:a.
Tror nog det mesta handlar om vad du vill. När de kan hoppa ur själva så spelar det mindre roll, även om en viss fördel finns hos 92:an eftersom du öppnar dörren och har koll på parkerade bilar bredvid.

Tycker du det är ok att träna lite extra när du boxar ut ungarna till dagis, kör på en 92, vill du anpassa dig och platsa in bland de andra mammorna som lämnar på dagis så funkar det ju inte, utan då MÅSTE du ha en sedan eller kombi och helst 5-serien. Eller allra helst någon mesig bil med 92 hkr, elmotorer och som dessutom ser ut som en Vw beatle. Väljer du mellan e90/e91 och e92 så hade iaf jag valt e92:an då den, enligt mig är snyggare och dessutom har gott om utrymme i bakluckan. Skall man lyssna på de där mammorna som har rätt ibland, så visst är det enklare med 4 eller 5 dörrar, inget snack.

För egen del struntar jag i alla lattemorsor och deras teorier om bil/barn, kör det du helst vill och lyckas du reta någon mamma på dagis se det som en bonus ;-)

Till slut vill jag säga att jag inte har en aning om vilka barnstolar jag kör med, frugan satt och kollade säkert 2 veckor innan hon hade bestämt sig...men plats det får dem!
me
32
messias
325i Coupé -08
Jag har nu inga småbarn men min kollega har, vi båda kör E92 -08, han har 2 bakvända stolar utan några som helst bekymmer. Lite extra gymnastik, men satans så värt det är.
Behöver jag nämna takräcke och box = 4-personers fjällsemester i sjukt vacker & rolig bil...
Kul att höra att det funkar. Nu måste jag bara hitta en 335 jag gillar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.