|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag funderar på att köpa mig en ny 335i. Nån som har erfarenheter om den modellen? Stor skillnad mellan 330i och 335i prestandamässigt? Det verkar inte finnas sekventiell låda till den ännu vilket jag tycker är märkligt, nån som vet om en sån är på gång? Samma sak med head-up-display, på gång tro? Det finns 3 olika ljudpaket till den, jag är dock inte sugen på att betala 20k för några högtalare. Låter det "billiga" hifi-paketet bra? Sist men inte minst, är det några vanliga fel på den här modellen? Tackar! /K | |
|
Undrar liknande saker själv. Har läst att det är lika bra att ta 335:an för att man får så mycket mer för en ganska liten slant extra. Maxvrid vid 1300 varv redan verkar löjligt bra. -------------------------------- Överstyrning = Skrikande passagerare Understyrning = Skrikande förare |
|
|
335i är klart vassare än 330i. Vid max acc så skiljer det inte så mycket men allt därimellan så är 335 överlägsen tack vare högt vridmoment från strax över tomgång. Dagens 3-serie (sedan och kombi) sjunger på sista versen då efterträdaren kommer till kund under nästa år. De saker du efterfrågar i form av ny teknik kommer troligen till nästa modell (F30/31). Detta gör att BMW har riktigt bra pris på olika paketlösningar för nuvarande modell. Om du ska handla idag så tycker jag du ska pruta hårt med tanke på att den nya modellen snart är här. Vilken 3-serie är det du ska köpa? Enklaste Hifi-paketet låter ok men inte mer. Jag har bara lyssnat på enklaste och dyraste paketet (individual) och kan inte uttala mig om mellanvarianten från H/K. |
|
|
Om inte jag är helt ute och cyklar så finns DCT lådan enbart till coupe och cab. Jag har "hifi/676" ljudet i min och jag kan hålla med DLC att det låter OK och inte mer jag som gillar musik hade lätt valt till ett fetare ljud om jag hade köpt en ny bil. Men det borde vara väldigt lätt att provlyssna det för det sitter i typ 9/10 e92or. |
|
|
Tack allesammans för bra svar. Det låter nog som om jag ska vänta till nästa modell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.