|
|
|
|---|---|
|
Har märkt att jag faktiskt hellre kör med Stereon/radion helt av och lyssnar på "motorns gång" eller vad jag nu lyssnar efter. Iaf när man gasar vill man köra lite efter ljudet,ungefär som när man åkte båge i skarpt läge med "soundigt" 4-1. Tycker M30 motorn låter helt sanslöst härligt. Mvh Jonas B. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Håller med fullständigt! Jag håller mig dessutom under varvstoppet genom att lyssna på varvtalet i stället för att kolla varvräknaren. Enda jobbiga är vid långfärd vid 3400rpm-3700rpm då det dånar något fruktansvärt i bilen vid dessa varvtal. Mvh Patrik |
| För mig är det också stereon av som gäller. M30:ans ljud är som musik i mina öron! Och det blev ännu bättre med nya avgassystemet från Ferrita... | |
|
För mig är det lite olika från gång till gång. Men oftast när jag lyssnat på stereon ett tag så brukar jag tröttna och slå av den för att lyssna på motorn istället. Sexan vinner liksom i längden:-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Har ni stereo i era bilar?!?!?! |
|
| Jäpp! Kassettband naturligtvis :-) | |
|
Bosse, Hade jag haft ditt ljud så hade jag inte ens kollat om stereon funkar..... Mvh Jonas B. |
|
|
Tack Jonas. efter 1:a provrepan var det ganska enkelt val att inte stressa dit stereon :-) Baksidan är ju att man vill höra ljudets olika toner vid alla vartal, vilket märks när det är dags att tanka... Smakar det så kostar det ;-) Däremot kommer nog ac:n åka tillbaka in i bilen i vinter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.