|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det något specielt man bör tänka på när man köer en så dan ? Tack på för hand D | |
Roffa1 |
Kanske läge att kolla upp skicket på partikelfiltret innan köp. Ett byte kostar en hel del. |
| Har en -01 partikelfilter? | |
| Okey inget annat man bör tänka på ?? | |
| Nä, partikelfilter blev väl inte standard för än -05. Alltså inför modellår -06 då om jag inte minns fel nu..? | |
| min har gått 35 inget är bytt mer än slit delar i hjulupphängningen. väldigt hög kvalite på dom. | |
|
OKey det låter som en bra bilaffär då ju Tack ... |
|
|
Vilken årsmodel är din ? Är Servicen dyr är det drya reservdelar ? |
|
| Skatten! | |
|
Jo det vet jag 6200:- kostar den å Försäkringen ligger på ca 6000:- hittar ingen billigare Någon som har tips om försäkring ... |
|
|
2001 var det bara PSA som hade partikelfilter. Peugeot 607 var första bil med det. BMW 530d E60 fick det till årsmodell 2004. Kolla normala E46saker. 28000mil är ingenting, kom igen när den rullat det dubbla. Det är ägare som förstör bilar, inte milen. Stephan 540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa. |
|
|
Okey Jag tackar för detta . Då vet jag detta ... Man kan inte vet för mycket hehe |
|
|
Automaten är en känd svag punkt, men din kanske är manuell? Mvh |
|
|
Kolla som sagt om automaten är bytt. Ett mycket vanligt och kostsamt fel på de gamla dieslarna (sitter GM låda på dem). Brukar ge upp vid 12-20.000 mil. Köpte min förra e46 330d vid 26000 mil och sålde vid 35000 mil. Det enda jag bytte under den tiden var däck, bromsskivor och klossar. (var iof. dåliga när jag köpte bilen)... Superkvalitet! |
|
|
Jo det är en automatare ... Olja e bytt i den 2 gånger ... Å då har jag hört att det inte ska vara några problem men jag vet ej ...vad tror ni ? |
|
|
Mycket positivt att oljan blivit bytt 2 gånger! Men om det är originallådan så skulle jag lägga undan pengar för att byta till en renoverad utbyteslåda: Länk Länk Frågan är ju hur billigt du får bilen? Om det är denna för 46.500:- så är den ju redan "färdigprutad" anser jag...: Länk Länk Mvh |
|
|
Ja det är den för 46.500:- jag tänkt på ... Nu har jag prata med fler . Å dom e orliga för lådan .. Vad kostar en utbytes reoverad låda till en sådan å var får man tag på en sådan . Mvh |
|
| Lådan verkar inte vara på G än, men ha en slant redo när det händer: Länk Länk | |
|
Känns som att lådan sjunger på sista versen men man vet aldrig den kan säkert hålla 10.000 mil till, omöjligt o säga. Borde väl finnas beggade lådor på skroten annars för en rimlig peng. En ny utbyteslåda kostar över 40.000! |
|
|
En renoverad utbyteslåda kostar 2200€ inkl. montering i Tyskland som kan ses i en av länkarna ovan... Mvh |
|
| Annars finns det 2 manuella 330d för 52´: Länk Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.