|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag undrar om det ska vara vakumsug i slangen som går från bränsletryckregulatorn (bränslefiltret) upp till insugsbälgen som sitter bakom lmm? Hoppas ni fattar hur jag menar nu Men det sitter en koppling på insugsbälgen som (om man drar ut den) ser ut som ett F nedre delen går in i stora bälgen vid lmm där har jag vakumsug Även i övre delen av F et har jag vakumsug men i nedre lilla slangen som går ner till regulatorn så är det inget sug Ska den inte vara sug där? känns som det borde vara det? | |
| ingen som vet? | |
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nu vet jag inte hur det är på lite modernare motorer men en bränsletrycksregulator vill ha en vakuumslang från insuget för att justera bränsletrycket något. Den gör detta för att samma mängd skall skickas ut i spridarna oavsett om gasspjället är stängt (högt vakuum i insuget) eller om gasspjället är helt öppet (i princip vanligt atmosfärstryck i insuget). Om bränsletrycket skulle vara konstant skulle det komma mer bränsle (för samma duty cycle) vid stängt gasspjäll då det är mindre motstånd att spruta in vätska där det är högt vakuum. Men jag förstår faktiskt inte riktigt din fråga. Eller hänger egentligen inte med vad vilka detaljer du menar. Har du lite bilder och lite markeringar på bilderna som kan visa vad du menar? |
|
Löste felet på bilen, det var bänslepumpen Men slangen jag menade går från bränsletrycksregulatorn (på bränslefiltret) och upp till insugsbälgen som sitter bakom luftmassemätaren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.