|
|
|
|---|---|
| Kollade precis upp en bil som påstås vara såld för 3v sedan...Dock så står samma firma kvar som ägare, bilen avställd...Min fråga är om nu någon köpt den på kredit/avbetalning skulle då kreditgivaren (bilfirman??) stå som ägare på bilen hos Transportstyrelsen? Eller ligger det en hund begraven i denna "historia"? | |
| Det beror på, men brukligt är att handlaren skriver över bilen direkt. I onsdags köpte jag en bil kl 1730, redan kl 2000 var den skriven på mig. Men kunden som köpt bilen i ditt fall kanske inte har hämtat den än? | |
| Tja, kanske...Nåja har mejlat firman o frågat hur det ligger till...Jag gissar på att firmans ägare valt att glida med "grönskylt" under sommaren... | |
|
En bil som köps på kredit skrivs över direkt på nya ägaren. Däremot noteras äganderättsförbehållet hos Transportstyrelsen. ------- //Lövet |
|
| Ok..Med andra ord så är bilen rimligtvis inte såld (eller i vart fall hämtad/betald av nya ägaren) ELLER så ligger det någon hund begraven här...Så dyr var ju inte bilen så man behöver 3v på sig att få fram stålarna. Får se om man får nåt svar från firman eller inte... | |
|
Tja, det är i alla fall inte krediten som är anledningen. Bilen har inte bytt ägare som det verkar. Det är i stort sett aldrig bilfirman som är kreditgivare utan detta är separata bolag såsom Handelsbanken Finans, DNB Nor, Swedbank osv. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.