AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.568

z3 airbag varning + kod P1622

Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Hej
Har det jag förstår klassiska aibagsvarningssyndromet. dvs airbagvarningslampan har helt plötsligt börjat lysa. Jag antog (efter att ha kollat på några forum) att det var någon kontakt under något säte. Men för att vara säker kollade jag med en felkodsläsare och den ger mig bara en felkod: P1622, som återigen enligt olika forum handlar om ett termostatfel.

Är det någon som kan ge mig en ledtråd till detta?

Visa användare
194
Anderz3
Z4 Roadster 2,5 -03
325 E90 -05
SÖK gärna i forumet

Länk

/Anderz3
Länk
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Jag har gjort det + en del andra forum. Jag har förstått att man behöver en annan läsare för airbagsystemet än den jag har. Jag förstår fortfarande inte varför OBD-läsaren ger felkod P1622 utan att det lyser någon varningslampa för det. Och informationen kring den felkoden på olika forum är inte helt lätt att dechiffrera, minst sagt. Men jag har bilen bokad för service så jag ber dem kolla det + airbagsvarningen.

Det hela hade i alla fall det goda med sig att jag tog bort passagerarstolen och hittade felet som gjorde att stolen hade fastnat i högsta läget :-)

Ber om ursäkt om jag som ny för bilen ställer frågor som redan besvarats. Anyhow: en underbar och snygg liten bil!

Visa användare
194
Anderz3
Z4 Roadster 2,5 -03
325 E90 -05
Det är lugnt, lycka till med felsökningen.

/Anderz3
Länk
Fo
2
Forsen
Z3 2,8 -98
Hej.

Jag har startproblem med min Z3 1997.
Har fått förslag på att det kan vara reläet till bränslepumpen eller anslutningarna till bränslepumpen. Någon som har erfarenhet av detta?

Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
För den som är intresserad så lämnade jag in bilen på service och bad dem byta kylarvätska på en gång. De tittade på termostaten och tyckte inte den såg helt OK ut så de fick byta den också. När det gäller airbagen så var de lite ledsna för de hade inte riktigt hittat felet. De hade kollat alla kopplingar under stol etc. men inte lyckats få bort varningen. De gissade på något fel i själva air-bagen och föreslog att vi skulle boka in en ny tid för det.

Det roliga är att petandet under stolen verkar ha gjort nytta för när jag hämtade bilen hade airbagvarningen slocknat...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.