AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.051

En länk alla BMW-ägare borde ha

Gr
199
Grew
525 Touring -07
Noterat att en del har missat den fantastiska sidan BMW TIS Online Repair Manuals
Länk

Där verkar finnas servicemanualer till de flesta BMW modeller även om inte alla är kompletta.

Nu hoppas jag att detta inte räknas som reklam utans som "samhällsinformation" som jag hade tänkt mig det som. För den är väldigt praktiskt för oss som vill fippla själv och inte riktigt har koll :P
gn
58
gnisten83
X5 30d -14
Synd att inte X serien finns med

Gr
199
Grew
525 Touring -07
x3 och x5 finns ju iaf, så halva.. men dom andra kanske kommer
gn
58
gnisten83
X5 30d -14
Sorry jag menade E70 men hittade inte hur man kan redigera felskrivningar som nybörjare

Gr
199
Grew
525 Touring -07
Har faktiskt inte heller hittat nån editfunktion, och jag är ju en veteran, flera dagar på forumet har jag i bagaget hehe
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Vi hade behövt en edit-funktion lika mycket som länken "Grew" postade.

Tusen tack "Grew". Guld värt för en som inte ens visste att det gick att få tag på. All heder åt dig!
gn
58
gnisten83
X5 30d -14
Jag må vara nu på detta forum men på de andra bil o maskinforum jag är på så finns de och åtminstone jag behöver ändra lite i det jag skrivit ibland

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Vi skulle inte bara behöva en editfunktion. Citatmöjlighet skulle vara utmärkt. I trådar som blir långa med livliga diskussioner så är det ett elände att visa vilket inlägg man svarar på, eftersom det hinner komma flera nya emellan. Då får man försöka med nåt slags hemgjord citat för att förtydliga sig.

Och ytterligare en sak som slår mig. Såna här trådar med bra tips skulle klistras, så dom alltid står längst upp. Ta det här tipset som trådskaparen har t.ex. Skitbra tips som skulle klistras, men länken har kommit upp förut några gånger. Som det är nu så är det ju bra att han tipsar igen ifall någon inte läst dom gamla trådarna. Kunde kan klistra en tråd så hade han ju sluppit det. Ett alternativ är att lägga upp en kategori med "länktips"i menyn till vänster.
Gr
199
Grew
525 Touring -07
Får väl hålla med Peter, framförallt iden med att lägga till en kategori för bra-att-ha länkar gillar jag. kanske också den del som är lättast att införa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.