AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.873

Luftmassemätare fel E39

Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Har en mycket enkel fråga här. Var på bmw o gjorde en fel sök på min 528 o de sa att det var nått fel på min luftmassemätare. Konstigt sa jag då bilen går kanon bra o inte drar nått nämnvärt mycket bensin heller. Men jag kan köpa att nått är lite fel, för när jag startar den på morgonen när den är kall så nästan tjuvstannar den ibland. Nu har jag hittat vad jag tror är felet, Nämligen att det är en stor torr spricka i bälgen o resulterar i ett stort hål. Det måste väl ändå vara så att detta gör utslag att nått är fel på lutmassemätaren när de fel söker? Nån som delar min uppfattning?

MVH Freddan

M-killen
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Byt bälgen och kolla felkoder igen.

För du tänker väl inte köra med trasig bälg nu när du sett att den är trasig?
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Nä det ska jag verkligen inte göra. Jag får vänta två veckor till för alla har ju semester här suck. Upptäckte hålet i bälgen för 2 timmar sen så hehe. Men bilen går ju som vanligt iallafall. Ska byta så snart de är tillbacka från seméstern på bmw.

M-killen
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Går det inte att tejpa ihop hålet tillfälligt? Jag gjorde så på en kompis Citroen och han körde så i över ett år.....
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Ska ta loss bälgen i morgon o se om jag inte kan laga den provoriskt. Går att laga med sikaflex. Men det ska på ny så snart jag kan få tag på en. Har ju bes som står o väntar så är änna tvungen o åtgärda de fel som är.

M-killen
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Om man lossar lutmassemätaren o tittar in i den så sitter det änna som två metall byglar inne i den . Ska det inte vara en metall tråd i mellan dessa? Har en tråd på ena bara, men den andra finns det ingen imellan! Ska det vara så eller är det därför jag fick fel meddelande på den när de kolla den?
Tacksam för tips.

MVH freddan

M-killen
Lurre1
Hej är väl hetfilm på dessa,kom med vanosmotorn.
Går bra att tejpa bälgen tillfälligt.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.