|
|
|
|---|---|
| Har importerat en Bmw M3 2005 från Usa. Vill ha hjälp hur man kopplar ur att inte blinkerslampan lyser fram konstant. Lampan är 1 polig och 2 sladdar fram. Plus & minus. Vad måste man göra. Antar inte bilprovningen släpper igenom bilen så. Har sökt lite, men inga vettiga svar. | |
| Det krävs nog en omprogrammering av LKM. | |
|
Vad har du för watt på parkeringsljusen fram? Sitter det ngn resistor i anslutning till dem? /Scnitzermann |
|
| Har du ingen blinkers fram alls då eller är det en annan lampa för det? I USA ska parkeringsljuset lysa orange till skillnad från oss nämligen. | |
|
Ok, jag gör om frågeställningen. Har du lampor eller resistorer där parkeringsljusen skall sitta i strålkastaren? Om man sätter in lampor med fel watt eller LED utan resistor så lyser främre blinkers som de gör i bla USA. /Scnitzermann |
|
| Bilen är importerad från Usa. Finns då inga pakeringsljus lampor. Lyser i blinkers istället. Har nu bytt till Svenska framlampor, så jag kan koppla parkeringljus. Har ingen kabel till p-ström? Har 5st kontakter, 1 till halvljus, 1 till heljus, 1 till blinkers, 1 till j-höjden, den sista är inte inkopplad och har bara en sladd framdragen. Har mätt och har ingen ström på denna. Hur har alla andra gjort som importerat? | |
|
Hej, Jag har också importerat en M3 2005 från USA och har samma problem. Jag tänkte gå till någon elektiker som kanske kan hjälpa. men det vore bäst att få lite tips så att man har lite kött på benen och inte bli lurad av morbror mekaniker! :) Den bästa bilen är den som inte ger huvudvärk! |
|
|
Länk Länk Mvh |
|
| Tack för länken! Ska prova ringa dom imorgon! Ingen annan privat person har lite mer info??? :-) | |
|
Vissa besiktningsstationer släpper igenom lysande blinkers. Parkeringslampan sätter du bara i en 5w lampa i varje hus. Det absolut jobbigaste var att montera strålkasterspolning då xenon är standard på M3E46 och bara vissa US bilar har "Cold weather package" Lycka till |
|
| Vad menas med cold weater package? Jag har spolning orginal. Har ringt och dubbelkollat med bilprovningen, dom säger att man inte får ha lysande blinkers. Vart skall jag ta strömmen ifrån, till parkeringsljuset? | |
| Vet att många drar kablar från bakljusen på usa importer (blinkers och parkeringslus) | |
| Provad idag och byta mot en annan ljusmodull. Men det funkade inte. Visade trasiga lampor fram och bak. Men lysande blinkers försvann på halvljus. Får nog bli en sväng till Bmw. Tyvärr. | |
| Var på Bmw i Skövde och skulle kolla om du kunde programera om mina blinkers. Men dom kunde inte fixa detta. Hjälp sökes. Har även hittat ett nytt problem. Helljuset funkar inte om man trycker spaken framåt. Fast lyser då i instrumenteringen. Kan endast blinka med helljuset om man håller spaken bakåt. Vill gärna komma i kontakt med någon som har fixat en import från Usa. | |
|
Om inte jag minns fel har www.nfs.nu fixat detta på ett par bilar. En bit att köra kanske men inte SÅ farligt om det genererar ens midig lösning. Johan S NS 8.29 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.