AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
837

värdering 318i utan service dokumentation

torsken
Hur mycket ska man ge för en 318i -93 sedan, tyskimporterad, utan dokumentation/servicebok?
Ej ac, motorn låter bra och inget oljeläckage från vx eller bakaxel. 17 000 mil, 17 tums fälgar. Stor spricka i framrutan, men karossen är fin, ej rost.
Ingen information om importen finns tillgänglig.
Tacksam för alla tips!
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Det är nog väldigt svårt att bedöma en bil utan historia. Den kan ha varit krockad, omlackad m.m....

Skulle jag gissa så hamnar den nog på mellan 40-50000:- beroende på skick. Hade den varit i toppskick med servicebok och allt så hade den nog hamnat i runt 60000:- kanske.
torsken
OM bilen har varit krockad, hur dåligt är det? Om bilen ej drar åt något håll vid körning, kan chassiet ändå vara så snett så att det får negativa effekter, ex att däcken slits, eller något annat?

Hur mycket får man reda på om bilens maskinella skick om man gör en bildiagnos hos bilprovningen, ett m-test eller ett konditionstest hos BMW-verkstad?
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Det är aldrig bra med en krockad bil direkt...däck slits onormalt, kan vara otätt i lister osv.

M-test el test hos BMW är väl det bästa sättet att kolla en bil på iallfall.

Jag skulle nog rekommendera att du tittar efter en annan bil med historik och dokumentation istället.

Kan ju vara värt att köpa den där oxå om du får den till ett MYCKET bra pris, och att den är schysst i övrigt.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Runt 40.000:- skulle jag tippa på att den är värd.

/Edvard
BMW CS # 4503
Alltid tveksamt med äldre importerade bilar som inte gått mer än 2000mil/år och utan dokumentation. Konstigt också att ingen dokumentation finns om importen- dessa papper skulle jag hålla hårt i som ägare. Köp min bil istället- finns på BMWbörsen inlagd 11/7. Nu med nya bakvagnsbussningar och garanterade mil för ett bra pris.
Hej torsken jag har en 318 is coupe 93 för under 60000
låter det intresant så maila mig mbmw40@hotmial.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.