|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en -03 Z4a som nu tyvärr strular med caben. När jag kpte den så sade säljaren att nåt "clips" till givaren för "taket" i bagagerummet som man kan fälla upp och ner hade lossnat och därför hade han typ tejpat så att givaren skulle hållas intryckt. Allt funkade finfint tills tejpen släppte och då ersätte jag den med en gummiplupp så att givaren skulle hållas inne. Idag 1 år senare dummar sig caben igen, hade kört med taket nere hela dagen och när jag kom hem fällde jag upp det. Inga problem, men när taket var uppfällt och rutorna upphissade började lampan vid manöverknappen blinka rött. Ingenting alls hände sedan när jag tryckte på knapparna. Började pilla därbak vid givaren igen för jag tänkte kanske att det var något skumt med det igen. Efter lite pill började motorn surra som den gör, taket öppnades några cm för att sedan stanna, blinkar rött igen. Nu är taket halverst nedfällt, lampan blinkar rött och ingenting händer öht. Inget surr, rutorna rör sig inte, och tycks inte hjälpa att jag pillar på givaren. Har inte undersökt om det är fukt som orsakat detta, men bilen står alltid i varmgarage och är i stort sett aldrig ute när det regnar. Vad kan vara fel? Vad innebär det att lampan blinkar rött? Mvh /Tomas | |
|
Har idag fått felkoder avlästa och cabens "styrdon" säger följande: 1F Airflow switch tension at ground level Någon som har en susning vad det kan betyda? /Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.