|
|
|
|---|---|
|
Någon som kapat framfjädrarna på sin E21:a ? Räcker det med att kapa ett varv eller e d fö lite ? Vägrar köpa fåniga 40 mm sänkningssatser. Bakhjulsdrift regerar ! | |
| kolla in min bil, det är kapade fjädrar på den... drygt två-tre varv kvar ungefär... den går att sänka mer, eftersom att den går igenom besiktningen som den är nu! inga problem med komforten heller... | |
|
hmm, fick inte med länken, inte bra att trycka på fel knapp! Länk |
|
|
jag ser att den är jäävligt låg, hur många varv har du kapat ? Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
glömde tillägga: MÅSTE ja byta dämpare ? Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
jag vet inte riktigt, den var sån när jag köpte den... men jag har för mig att det är ca 3 varv fjäder i fram, men däremot så är det drygt 7-8 varv i bak. tror inte att dämparna är bytta. det är inga problem med att åka fem pers i den... jag har lyckats ta några farthinder med den, men oftast så går det utmärkt över bulor. kan påpeka att när det sitter fyra pers i den så är det en markfrigång på ca 1-2 cm från diffen!!!=) ändå går den att sänka mer!!!=) Ska det vara på det viset?! |
|
|
stensth: F-n vilken grym SUV du har!! Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
sandgren: man tackar! den är till salu om du vill bli värst bland SUV:arna! *ler* |
|
|
Kan meddela att jag kapat/sänkt idag ! Lämnade 4 varv kvar. Bilen blev "passligt" låg, inte FÖR låg och inte heller för hög. Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
har du tagit kort på det? |
|
|
Tyvärr, men den är iallafall inte lika låg som din 320, ca 3-4 cm mellan skärmkant och hjul. Skall emellertid snart fota den :-) Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
oki... hur är det med komforten då? |
|
|
Asså, litet styvare och stötigare måste ja säga, men jag gillar de, verkligen ! Positivt ! Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
hur står dina bakhjul då? |
|
|
lämnade bakfjädrarna ifred förutom att jag plockade bort nåra biltema-gummiklossar som tidigare satt mellan fjädrarna :-) Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
oki... ja bilen går att sänka mycket!=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.