|
|
|
|---|---|
|
Har en bmw m3 smg e36a. Som läcker grön olja. CHF11S, är den till både styrservon och smg'n eller har jag fel? har kollat under bilen och det verka läcka rätt så långt bak och långt upp. Någon som har en aning? sprängskiss på "kopplingspaketet" vore inga fel heller. Tack på för hand, Mvh Andreas | |
|
Ja det ska vara samma olja i servon och SMG:n. Verkar vara kopplingspaketet som läcker om det kommer så långt bak. Titta på Länk eller Länk för "sprängskisser". "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Tack för snabbt svar! Problemet är att jag inte riktigt ser var det läcker. Men det är inte vid själva ackumulator, utan längre bort vid växellådan. Tänkte om någon annan hade haft liknade problem. Men det är väl bara att felsöka och åter felsöka. Sen så upptäckte jag ytligare ett fel idag. När bilen stått 5-10 minuter och jag ska starta den så blinkar oljetryckslampan några sekunder men sen slocknar och tänds inte under körning. Vad kan det bero på? Och vågar man köpa den här oljan ? Länk eller ska det vara från bmw? Mvh Andreas |
|
|
Detta är den rätta oljan. Länk Biltemas har ju samma namn men förmodligen annan tillverkare!? Jag skulle inte hälla Biltemas grejer i min M3, eller annan bil heller för den delen. Om det inte var en rishög som jag bara vill hålla rullande så billigt som möjligt... Men det är ju jag det! Jag hade kollat med BMW eller annan återförsäljare för att kolla vad den kostar där. Länk Statoil verkar sälja den !? Länk även OKQ8. Googla lite så hittar du nog någon som säljer. Det är alltså lampan för oljetrycket i motorn som tänds? Om nivån är rätt, så hade jag kollat oljetrycksgivaren. Det kan bli just så när denna börjar fallera. Finns en massa trådar i detta ämnet. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Tack så mycket! Jo jag har läst lite om det. Men den kostar 800 kr, inge kul att byta om det inte är den... Men är det någon fara att åka? eftersom det slocknar borde det inte vara någon jätte fara? |
|
|
Nu har jag lyft upp bilen igen. Har följt ledningarna från själva tanken sen försöka kolla vart det läcker. Och det är torrt hela vägen till under bilen men det kommer uppifrån. Kan visa en bild på var jag är: Länk Så ovanför ledningarna där någonstans läcker det ut grön olja. Någon som har varit med om det? eller kanske vet vad det kan vara. Tack på för hand! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.