|
|
|
|---|---|
|
Just det! Har skrivit här förut att jag hade tänkt ta upp en från Tyskland, men det blev en svensksåld i stället. Bilen: 118d -09 automat med comfort och advantage paket, Vet inte om det är nåt sk. ljuspaket, för det lyser under handtagen och lite varstans. Men det kanske är så på alla? 5900 mil Blev positivt överraskad när jag hämtade bilen (hade inte sett den innan) då det satt professional stereo med en bas under passagerar stolen. Tyckte det var riktigt bra ljud i bilen. Lite skumt att det bara var en -09 då den är tillverkad i sept -09. Är riktigt nöjd so far. Rätt skönt drag i den, och underbart med automatlåda. | |
|
Du har belysningspkt. Det är riktigt trevligt när det är mörkt och impar på dom flesta som annars inte gillar vårat märke... |
|
| grattis till en underbar bil :D hoppas du får många trevliga mil i den | |
|
Grattis till bilen. Vilken färg blev det? :) |
|
| Sitter det en bas under passagerarsätet? Det måste jag kolla om jag har på min, hur ser man det? Har professional-stereon och det är ju jäkla bra tryck i stereon =) | |
| Det sitter 8" bas under både passagerar och förarstolen, men dom har inget med professional stereon att göra utan dom ingår i hifi paketet. | |
|
Så då har jag ett hi-fi paket? (helt novis eller?) Men det verkar inte sitta några diskanthögtalare i i det lilla gallret i övre främre delen av framdörrarna. Färgen tror jag heter sparkling grey metallic. Tror det är sk. run flat däck på den här också. Behöver nog inte byta däck förrän nästa år, men hur gör ni när ni sätter på vanliga däck? Inte så mycket plats för ett reservdäck? |
|
| Om jag förstått rätt så ingår en bashögtalare (under passagerarsätet) i pro stereon, har du en bashögtalare under vardera stol fram samt diskanter "vid" A-stolpen är det hi-fi. | |
| Så om man har diskanter på A-stolparna så har man hi-fipaketet? =) | |
|
Hade visst en bas under varje stol. Ja, bra tryck är det onekligen. Men tycker att det ser ut vara tomt bakom gallret på a-stolparna. ?? Riktigt nöjd med bilen i alla fall. Känns bra att ha fått tag på en i Sverige till slut. Det hade inte blivit nåt billigare med import. Snarare tvärtom |
|
| Hence84: Alla 1-serie har gallret för diskanterna på A-stolparna men det är enbart om bilen har något av HiFi-paketen som det sitter diskanter innanför dem. | |
| Ok! Tack för svaret, får kolla upp det här =) | |
|
Jag har också en 118d 09 med aut. Helt underbar och pigg bil. Köpte min 3d i Tyskland med navigator, vet inte om det blev billigare då det jag ville ha inte fanns här då. Jag bytte just ut mina RFT däck mot Continental Eco Contact 5 och gången är tystare och den drar mindre diesel. Jag pratade med en däcksnubbe när jag gjorde en fyrhjulinställning och han påpekade att BMW 118d's fjädring är gjord för RFT däcken och att den kan blir svampig med "vanliga" däck. Speciellt om man inte har sportchassiet. Jag kan nog hålla med honom, då jag nu tycker att den är lite svampig om man kör hårdare i t.ex. kurvor. Till vardags funkar det dock hur bra som helst då komforten är bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.