|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny på forumet med anledning av att min sambo funderar på att köpa en begagnad 318i (142 hk) touring byggd 2008-08 med 3000 mil på mätaren. Den har gått som en tjänstebil i Stockholm. Själv är jag Audi-frälst, men efter att ha provkört BMWn måste jag medge att den var riktigt skön att köra. Efter att ha provkört 318 och jämfört med en annan bil, 320i E91 årsm. 2007 med 149 hk, tycker vi att 318i har ett betydligt tunnare/mer skrikigt avgasljud än 320i. Kan det bero på att 320i har ett M-paket? Annars upplevde jag ingen större skillnad vid acceleration/segdragning mellan dessa motorer. Undrar om panelen har några åsikter om avgasljudet, dvs om det är normalt, men även andra tips inför köpet är välkomna! Alexander P.S. Bilen köps från en BMW-handlare. | |
|
M-paketet förändrar inte avgasljudet. Det innebär annan optik, ett sportigare chassi, sportstolar, svart innertak och lite mer, men inget annat avgassystem. Om det är normalt eller inte är svårt att veta utan att hört det själv. Vad sa de på bilfirman? __________ Mvh Grelle |
|
|
Kolla så att den har xenon, standardlyktorna är usla. Comfort+advantage är ett måste. Dynamic inte lika viktigt då den gör bilen stötig med sportchassiet. |
|
|
Grelle: jag har inte frågat om ljudet på firman, ska prova igen och avgöra. Det är iofs samma volym på motorerna, men den ena är en nyare 318 med 143 hk och andra är "äldre" 320 med 149 hk. Så det borde vara möjligt att ljudet är olika. Clubsport: Xenon är det desvärre inte på den här, men både Comfort + advantage. Alexander |
|
|
Nog är det snyggt med xenon och framför allt Angeleyes men original är helt klart bra och att låta bli ett visst exemplar för att xenon saknas tycker jag vore dumt om den är rätt i övrigt. :) //Bjersér |
|
| Ja, bilen känns rätt. Den blir familjens andra bil och kommer inte att gå många mil per år. | |
|
Bilen hämtad i fredags. Ser knappt använd ut. Den känns dock något klenare i motorn (framför allt på lägre varv) jämfört med sambons förra bil, Audi A3 2.0 FSI årsm 2004. men då får hon leva med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.