AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.448

Dragkrok på E46 Touring, problem efter montering

Igår lämnades bilen in på verkstad på påsättning av dragkrok.
Innan bilen lämnades in funkade den klockrent.
Får tillbaka bilen, visserligen med dragkrok på, MEN, blinkervisningen inne i bilen funkar inte, ACn, blåser bara varm och med svag hastighet när man maxar den, klockan i mittkonsollen har försvunnit och varje gång man startar bilen så startar automatiskt bakrutesslingevärmen???

Vad har dom gjort med min bil??!

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det ska dom svara på som monterat det går knappast att gissa sig konstruerade fel, vem har monterat och vilket dragfabrikat och interface har använts. Testa och häng av batteriet nån halvtimme.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
johan_s85: Firman som monterade dragkroken har gjort något fel vid inkopplingen av elkablaget till dragkroken. Du får ta tillbaka bilen till firman så får de åtgärda felet.
Har varit i kontakt med firman idag. Dem har tydligen beställt någon del som saknas och ska sättas dit för att det ska fungera igen.
Jag har tappat förtroendet för firman.
vilken firma var det?
Autopartner i Växjö.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Hur fan kan man lämna ifrån sig en bil till en kund innan man kollat sådana enkla saker?

Jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig och att de bjuder dig på hela kalaset som plåster på såren och förlängd garanti.
Fick samtal från firman nu, dom hade bytt ett instrument så nu ska allt fungera!
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag gjorde samma sak på min touring för drygt ett år sedan och är lite nyfiken på vad du fick betala?

Själv betalade jag cirka 12000 (nix, inte gratis) om jag minns rätt (mtrl + ca en dags arbete) och det har funkat utan annmärkningar hitills för en westfalia (=BMW orginal) hos min lokala BMW märkesverkstad.
Den enda anmärkning jag hittat är att hålet där man fäster bogseröglan numera inte har några gängor innanför. Gängade honan får helt nekelt inte plats samtidigt som krokens fästbalk. Man får helt enkelt bogsera med dragkroken - kan vara bra att komma ihåg - kör man i diket med nosen före och behöver dras upp är det bäst att ha kroken med sig - annars blir det svårt att bli uppdragen.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Det kostade 13 000 kr. Avtagbar hade kostat 2000 till..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.