|
|
|
|---|---|
|
skepp ohoj! Jag och en poolare investerade i en busbil tillsammans, de vart en BMW e34 med 535motor, besiktade liket och snurrade ett par ringar sen var de färdiglekt! Oljefiltershuset sprang läck så de rykte och hade sig litegrann! Så vi var och köpte ett nytt oljefiltershus som suttit i nån 7-serie, tror den hette e32 735 kanke? men i allafall, skiten har ju utag för motoroljekylare! och slangarna fick vi inte med då han skulle ha dem till nå turboprojekt! Och plugga hålen kan man ju inte göra för då blir de inge bra har jag hört :D Så de finns ju ett par altenativ! Leta rätt på nå originalslangar man får köpa, ringa sin kompis som är rörkrökare och se om han har lösning på problemet (vilket jag har gjort men är inte helt nöjd med han lösning), Härja med borrmaskinen på rätt ställe så man kan plugga hålen eller också gänga i hålen och fixa ihop men vanliga hydrualkopplingar!? Vad tycker ni som kan sånt här att jag ska göra? en sak till! När jag tog lös locket i vårt nya hus så föll de ut nån fjäderhistoria (ser ut som en pytteliten termostat, fast de är kanske en backventil?), de finns en till likadan i de andra hålet i botten på huset. Vad gör den där? hur ska jag få fast den som trillade ut? eller ska jag skita i den och slänga den termostatliknande fjäderhistorian på grannens gård? | |
|
Utan fungerande backventil kommer det ta alldeles för lång tid för toppen att få smörjning vid kallstart inte alls bra. Innan ni började busa, byttes olja/filter osv? Hela motorn kanske är igenslammad, inklusive filtret, och det skapades övertryck vid höga varv som orsakade läckan? |
|
| Jodu, alla oljer och filter byttes! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.