|
|
|
|---|---|
|
Köpte mig en bmw för ett tag sedan som är original sänkt från fabrik. Men nu när förra ägaren köpte nya fälgar och däck så tar det i om det sitter personer i bak sätet. Så det är bara några mm när den är olastad så att säga. Finns det något bra tips? lägga imellan något så den blir lite högre ev stummare i fjädringen?. mvh | |
|
Eee... Tar det i är det ju självklart fel fälg/däck = för breda! Hur kan det vara svårt att förstå?? Att då försöka ¨höja¨ bilen för att undvika att den tar i låter ju hur sjukt som helst. Kör du fort i ett kraftigt gupp (finns sådana på våra motorvägar) kommer det tveklöst att ta i med risk för däcks-sprängning = livsfara!! Om den har originalsänkning som du säger montera godkända dimensioner på fälg o däck så är problemet löst. Mvh |
|
| Kolla så att inpressningsdjupet, ET är i närheten av orginal till att börja med. Rör det sig om 10-15 mm kan man med fördel valsa ut skärmkanten så att det går fritt. | |
|
Behöver inte vara för breda utan det kan vara fel et. Jag har Svarvat av anläggningsytan mot bromsskivan på ett antal fälgar o det har tagit i så lite i ytterkant. funkar hur fint som helst ///Jörgen |
|
|
Det finns säkert flera olika lösningar Se över så du kör med rätt ET och däcksdimension Klenare däck eller annat fabrikat som kanske har en bättre profil/form Höja bilen något bak Hårdare chassie Svarva av någon mm på fälgens anliggningsyta för att få ett högre ET Plocka ur baksätet :-) Det mest rätta är väl egentligen första förslaget men själv kör jag med det sista hhehehe.. Johan S NS 8.29 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.