AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.596

Öppna med nyckel utan larm=

Ra
10
RawHead
530dA Touring -07
Hej! Jag har tyvärr fått problem med nycklarna och kan inte öppna med fjärrkontrollen längre. Det har strulat till och från en tid men nu är det totalt dött. Så nu får jag öppna med nyckel istället men då går ju larmet varje gång som en extra bonus till grannarna :) Kan man göra på något vis så att larmet inte kör igång varje gång man öppna??

Ra
10
RawHead
530dA Touring -07
Tillägg: Det är bilen i min profil, dvs en E61 530 dT vilket kanske kan spela roll.

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Vet inte om det är lika på din bil, men på min E39 så stängde jag av den "finessen" med INPA, så nu kan jag öppna med nyckel om jag skulle behöva.

Går det på E39 så borde det ju gå på din modernare bil tycker man.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Edit.. Det var BMW-scanner jag använde så klart...inte INPA.
Ra
10
RawHead
530dA Touring -07
Har ingen scanner eller tillgång till någon... Är det verkligen enda sättet? Känns ju ganska retligt att behöva larma varenda gång man ska köra iväg, ganska dum funktion :(

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Det går inte via I-Drive då? Om du har det?
Ra
10
RawHead
530dA Touring -07
Nej, inte vad jag har sett.

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Måste väl finnas nån i din närhet som har verktyg till det, och kan kolla om det överhuvudtaget går på din bil? Det diskuteras ju ivrigt här om olika diagnosverktyg.

Själv bor jag lite väl långt ifrån, annars hade jag hjälpt dig.

Alternativet är ju att åka till BMW, men dom ska säkert ha bra betalt för jobbet.
Ra
10
RawHead
530dA Touring -07
Ok, tack för hjälpen!

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Men om du låser med fysisk nyckel i låset så ska väl inte larmet aktiveras från början?
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Troligtvis är felet på din bil kabelbrott mellan bagageluckan och karossen. Vi hade detta felet på vår 545 e61, då låg den avskavda biten strax innanför innertaket efter gångjärnet. Kan förklara mer noggrant om du vill.

Innan felet blev åtgärdat så öppnade vi bilen på detta sättet:

Öppna dörren med nyckeln, men håll kvar nyckeln åt öppna hållet (minns inte om man öppnar åt höger eller vänster) i alla fall, efter ett tag så ska rutorna börja att åka ned, när rutorna är helt nere så sträcker du dig in i bilen och slår på tändningen. Nu avaktiveras larmet, och du kan stiga in i bilen.

OBS: Om du har panoramatak så börjar även det öppnas ifall du håller för länge åt "öppna hållet" med nyckeln. Så glöm i sådant fall inte ett stänga det. :)
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Svar till marin849.

Jo man tycker att det bör vara så, men larmet aktiveras även fast du låser med nyckeln.
Ra
10
RawHead
530dA Touring -07
Tack för alla tips! Surt nog fick jag ordnat nya kablar i vintras/våras eftersom värmen i bakrutan inte fungerade vilket berodde på ett kabelbrott på vänstra sidan...

Aja, har bokat ny tid på verkstan i nästa vecka. Alleexs, ska testa ditt trick! Känns ju lite b med ett larm som tutar igång på ICA, på gymmet, på jobbet osv. Känns inte så "BMW".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.