AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.094

e90 325 08 - vad tänka på

sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Funderar på att byta min 525 e39 -02
.
Vågar man köpa en 325 e90 -08, Har hört att det varit problem med dom.
Nån som har erfarenhet och kan tipsa vad man ska se upp med och kolla efter.

Nån som kollat denna - prisvärd?

Bavarian M-sport är det något speciellt med dom för utom M-paket

Länk

-- swede
Bavarian M-sport är en begränsad upplaga E90/E91 M-sport som såldes 2008. Det som är speciellt med dem är att särskilda 18-tums hjul i STCC design in gick med "BMW MOTORSPORT" ingraverat som bilen i länken har. Dessa fälgar är i mitt tycke de klart snyggaste 18-tummarna till E9X, dessutom relativt ovanliga!

Carbonsvart var en av kulörerna som var unika för Bavariabilarna, denna färg gick inte ens att få som tillval på vanliga M-sport.

Jag känner inte till att 325 skulle ha några särskilda problem som skulle få mig att tveka på ett köp om bilen i övrigt är fin och välskött.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej!

Vad är det för problem du har hört talas om? Jag måste säga att ägandet av vår 325 har varit precis så problemfritt som jag ville ha när vi beslutade att köpa en nyare bil. Visst har den varit inne ett par ggr, ny högtrycksbränslepump var det allvarligaste (gick på garantin). Förutom det har vi uppdaterat iDrive-mjukvaran pga buggar, bytt något genomslagsgummi som gjorde att den knarrade lite över farthinder (garanti) och så har de bytt en bränsleslang som också förde oväsen (även det på garanti). Utöver dom sakerna så har den fungerat alldeles utmärkt. Och förutom bränslepumpen så är det bara skönhetsfel som vi har åtgärdat.

Har försökt skriva ner vad jag tycker om bilen sen vi köpte den i bilbloggen, Länk. Där finns även de gånger den har varit inlämnad med. Slutade dock skriva i bloggen vid årsskiftet, helt enkelt för att det inte händer så mycket med bilen. Jag tvättar, byter hjul, kollar olja och däcktryck. Den har skött sig utmärkt skulle jag säga.

Strax innan vi köpte vår nuvarande kollade vi på just en Bavaria M-sport, håller med Kristoffer_L om fälgarna. Grymt snygga!

Den bilen har dessutom nya motorn som är 3-liters och som (sägs det) är lite roligare på lägre varv än den förra 2,5-liters motorn. Jag är nöjd med den, den drar rätt lite bränsle med tanke på effekten och har ett trevligt register.

/Wiberg
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hmm, länken blev kass.. Denna borde vara bättre: Länk
Bilen verkar fin, men för det priset så hade jag prutat ner en 2009 med facelift, då behövs inte riktigt m-paket heller.
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Tack för inläggen.

Kan inte precisera så noga exakt vilka problem som jag syftade på - men tycker mig snappat upp att den kan vara oljud från motorn bl.a Men det kanske var tidiga E90:or.

Tack - då vet jag vad Bavarian innehåller.

Tycker nog att -09 faceliftade är betydligt dyrare och kan vara svårt att få ner i denna prisklass.

Har prutat ner den jag länkade till samt fått bra pris på min e39:a som inbyte.

Men visst, en faceliftat är inte helt fel.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Kanske detta du tänker på? Länk

Kan finnas flera säkert, men det i länken är det enda vi har råkat ut för i alla fall.

Har inte hört så mycket negativt (inte så mycket alls faktiskt, men det kanske är positivt) om den nya 325-motorn som kom -08. Tråden i länken är en och tidiga 325or hade något annat motorfel om jag minns rätt, men som åtgärdades och inte följde med till den nya 325-motorn.

/Wiberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.