AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.225

M5 e39 startar inte efter kopplingsbyte

4
Bödvar
M5 e39 -01
525I Touring -95
Som rubriken lyder,

Bytte koppling på min m5a -01 med 9800mil på mätaren nu under en veckas tid, problemet nu är bara att den inte startar!?

Startmotorn och motorn går runt som den ska, men den vill inte starta, inte en tendens till att hosta igång ens. Bränslepumpen går och får upp tryck. Provat att lyfta batteripolen i en timme, ingen förändring alls tyvärr. Provat att koppla ur lmm, ingen skillnad då häller.

Borde inte påverkat att jag bytt koppling tycker jag, gick perfekt innan dock...

Någon som har några tips? Har inte läst felkoder än, misstänker att man måste ha speciella verktyg för att göra det?

Mvh Bödvar
missat och spänna fast nån jordkabel??

kollat gnistan?
4
Bödvar
M5 e39 -01
525I Touring -95
Inte lossat någon jordkabel mig veterligen, enda kontakten som borde kunna påverka om bilen ska starta eller inte är väl den triggergivaren som sitter på växellådan och känner av svänghjulet. Men den har jag satt fast igen.

Gnistan har jag inte kollat än, hur är enklaste sättet att göra det?

4
Bödvar
M5 e39 -01
525I Touring -95
Plockade bort ett tändstift nyss, det var dyngsurt. Så soppa får den iaf. Ska prova att göra rent alla stift och sedan prova igen.

Några fler teorier?
4
Bödvar
M5 e39 -01
525I Touring -95
Jag hade skadat triggergivaren som sitter på växellådan och triggar svänghjulet, beställt ny och hoppas att det fungerar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.