|
|
|
|---|---|
|
Konfiguration står helt stilla, spelar ingen roll vilken bil eller utrustning jag väljer. Den försöker ladda lack och hela bmw.se browsern fryser. Sitter på en toksnabb dator, med bra lina och alla flash/java uppdaterade. Sitter servern nere i Munchen, är det därför det är så dött? Det slutar med att man stänger ner browsern och går in på audi.se för att leka i konfiguration istället. Någon annan som upplever samma problem? | |
|
Den är inte helt klockren nej, har också haft problem med att den hänger sig. Men det är också påfallande ofta så att saker inte stämmer (gäller iof Audi också). |
|
|
Inte helt klockren, sen är de ganska dåliga på att uppdatera kampanjer och inkludera dessa i konfiguratorn. Audi fungerar betydligt bättre här, den uppdateras fortlöpande med alla aktuella erbjudanden. Men den allra sämsta konfiguratorn måste vara Volvos. Jag provade under ett par månader i våras att konfigurera en XC60, det gick inte alls utan den ville bara leda in mig på nya S60. Snacka om smygkampanj för en ny bilmodell :-) |
|
|
Kombinationen av operativsystem, webläsare och insticksprogram som flash mm gör att det blir många kombinationer att verfiera och BMW har antagligen inte testat just din kombination tillräckligt om det funkar dåligt. Sen kan man tycka att de brode valt någon webteknik som inte kräver så mycket specifikt utan är mer generell och funkar på alla operativ och i alla webläsare men att få till avancerad grafik mm är inte självklart då. Har inte provat men har du själv testat på annan dator med annan konfig och med tillräcklig bandbredd? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Testade just med WinXP 32bit, Win7 64bit samt Linux Ubuntu 10.04 32bit och på dessa fungerar BMW konfiguratorn utan problem. mvh/ Anders |
|
|
Volvos konfigurator är ju en av de bästa Kristoffer! Om du hamnar på S60 när du vill konfa en XC60 då är det nog snarare skit bakom spakarna ;) Gör ett nytt försök, den funkar utmärkt för tillfället. Den visar exakt hur bilen ser ut med en viss utrustning, räknar priset korrekt vid paket osv. ------- //Lövet |
|
|
För att svara på första frågan: Sämst är citroen, peugeots och fords. Brutalful grafik. Ännu värre än mazda, toyota och subaru osv som inte har några alls utan bara pdfer. 1990 hälsar. ------- //Lövet |
|
|
Just ja, Webbläsare i turordning enl. tidigare inlägg: IE8, IE9 samt FF3,6 mvh/ Anders |
|
|
BMWs konfigurator fungerar för övrigt fin på min dator, men jag kan inte scrolla ordentligt pga den inte är testat i Safari. Men sånt är jag van vid ;) ------- //Lövet |
|
|
Fy, jag skrev ett komma i FF versionsnummer. :-0 3.6 skall det stå! :-) mvh/ Anders |
|
|
Förlåt Toyota - hittade en konfigurator hos er. Totalt obegriplig dock. Hur gör man om man vill ha en 2.0D med xenon och skinnklädsel? ------- //Lövet |
|
|
Då jag jobbar med web så önskar jag att det var så Falsterbo. Tro mig, FF på Win7 och OS X beter sig på läskigt olika sätt. ------- //Lövet |
|
|
BMWs konfigurator fungerar också på W98 med IE6 och Java JRE 1.5. :-) mvh/ Anders |
|
|
Att tänka på är att Win7 64bit har både 32 och 64 bitars IE browser. Om 32 bitars browser körs måste 32 bitars Java vara installerat och 64 bitars browsern kräver 64 bitars Java. Båda dessa Java versioner kan vara installerade samtidigt. Annat att tänka på är vilka rättigheter Java har att köras. I företagsmiljöer kan t.ex en cental säkerhetspolicys överrida lokal dito. More, vad har du för dator, Operativ, Browser, osv ? mvh/ Anders |
|
|
Kör Firefox och konfiguratorn funkar prickfritt för mig. |
|
| BMW Sverige är ofta sega med att uppdatera nyheter i konfiguratorn, tex så fanns M-sport paketet till nya X3:an någon månad tidigare på BMW.CO.UK (som också har en bättre konfigurator). | |
| bmw.co.uk har den bästa BMW konfiguratorn. Bätte än bmw.de. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.