|
|
|
|---|---|
| jag skulle vara tacksam för tips om ett inte alltför dyrt sätt att få extra hk. | |
| byta insug från en 325:a men då förlorar du vridet sen var det också mappa om det , har läst att det bör då ligga runt 210-230hk! | |
| Länk | |
|
Är inte med de 2 andra här. Det bästa du kan göra är att köpa ett insug från en 330. Kan du få komplett med spridare för c:a 2500:- beroende på var. Sedan behöver du få gjort en aluminium platta till spjällhuset. 330 har inte vajer som vi. Tar du sedan ett Forza extraktor grenrör från exempel tuningshop.se 2300:-. Bygger avgasrör själv med racecat från ridetech som är billiga med både cat och dämpare. Funderar du mer på det, så bara hör av dig så kan jag guida dig genom allt. Byter du tillextraktor grenrör och racecat behöver du förlänga kablarna till de fyra lambdorna också. Kan du inte fixa kabel till detta så bara hör av dig, så skickar jag ett par meter till dig. Allt som allt hamnar du på mellan 6-7000:- och c:a 40 hk mer. Min är bänkad till 230 innan jag satte på 330 spridarna också. Kan se papperna på garaget.org Länk Här finns även en annan länk hur aluminium plattan som du behöver få gjord eller gör själv är tänkt och ser ut. Länk Här ser du även vad skillnaden är på 328:ans och 330:ins insug. Du får en betydligt roligare bil. Har du råd, så rekomenderar jag dig till detta. Dricker även mindre i bensin/mil. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Det som de andra tipsat om 325:ans insug är mer till E36 modellen och inte E46. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.