|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mitt problem är löst. Har kört ett par veckor nu, och ger då lite återkoppling: Jag bytte laddregulatorn och kolen o vips så laddar bilen med säkring 30 instucken. Jä*#ligt konstigt. Så vad kan man dra för slutsats av detta? Om din bil (320, e46 -02) slutar ladda pröva att rycka ut säkring 30 o se om bilen laddar igen. Låter det konstigt? JA! skulle jag säga, om jag inte varit med om det själv så hade jag faktiskt inte trott på det. /H |
|
|
Hej, Min E46 har slutat ladda samtidigt som oljenivåindikatern lyser ca tre minuter efter start. Generatorn laddar 14V+ någon minut efter start o slutar sedan ladda. Finns det ett samband som Hasso skriver, dvs att en säkring går pga defekt sensor och därmed avbryter laddförloppet? Jag är ngt bekymrad eftersom bilen skall in på en verkstad i Spanien o jag befinner mig i Sverige... |
|
|
Hej, Min bil är såld sedan länge tillbaka. Men jag kommer ihåg detta som konstigt när jag höll på. Testa att dra ut säkring nr 30 och se om den laddar |
|
|
Humm när jag tänker på det så har jag även för mig att jag bytte oljegivaren också. Men jag har inte skrivit det ovan. (Nästan så jag inte förstår själv vad jag skrivit tidigare eller vad jag menar, men det är som sagt något år sedan) /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.