|
|
|
|---|---|
|
Har letat en längre tid efter en 330i nu och hittar ingen vettig. Antingen fel utrustad eller för dyra eller för högt miltal. Det behöver inte vara en m-sport men gärna m-sport inuti, comfort och advantage är ett måste. Länk den har jag hittat men den har några år på nacken. Länk samma med denna men den verkar inte ha originalfälgarna kvar. Länk denna finns med, helt klart intressant.. Som sagt så verkar vara torsk på fina 330i. Jag har även velat fram och tillbaka på en 1-serie men då säger frun nej. Och en 320si tycker hon har för lite hk. haha. Svåra i-landsproblem det finns. | |
|
varför inte någon av dessa? Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Jag var i samma sits för 2,5 år sen när jag letade efter en 330i, och speciellt då en med nya direktinsprutade motorn (-08 och framåt). Dock kom jag fram till (efter att ha pratat med BMW säljare och servicetekniker) att det inte såldes så många 330i efter att 335i lanserades. Prisskillnaden var helt enkelt för liten. Men leta vidare, "rätt" bil dyker säkert upp så småningom, det gjorde det för mig till slut. Ett tips kan också vara en 325i från -08 och framåt, då den har 3-liters sexan med bättre bottendrag jämfört med den tidigare 2,5 liters motorn (men lika mycket toppeffekt 218hk). |
|
|
Jag vet inte om jag är för petig men ingen av dem på blocket faller mig i smaken. Det finns en i Kalmar, Länk Den är helt i min smak. Men jag har en bit att åka för och kolla på den. |
|
| mufc-: Den sista bilen du länkar till har enbart vinterdäck. Det känns inte så jätte seriöst när en ägare kör på vinterdäck året runt. | |
|
Se det från den ljusa sidan - bussningarna lär inte ha utsatts för så mycket sidokrafter med de däcken ;) ------- //Lövet |
|
|
Jag har pratat med bilfirman och dem skulle fixa sommardäck till den, annars prutar jag bara. Förmodligen åker jag på lördag och köper'n. Om den finns kvar dvs. |
|
| mufc- Ofta så får man åka en bit för att få den utrustningen osv som man vill ha :) Det är värt det! | |
| Jag har en fundering från er som har kört en e46 330 och de nyare e9x 330i-motorerna. Hur är skillnaden i kraft och allmän karaktär. Finns det kanske något test där någon testar dessa olika modeller? | |
|
Vad är det för fel på denna? Länk =) |
|
|
LfD Nu blev man ju inte alls sugen på ett byte :D |
|
|
Gott att höra, den går sjukt bra, tvingade frun precis att dra den på en öppen landsväg med full sikt utan anslutande vägar. Jag själv sittandes i baksätet njutandes i fulla drag, någonstans runt 4000 varv vaknar familjebilen till liv. =)=)=) GOTT!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.