|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag vill ha lite schysstare ljud till min 325xi E90 och råkade på denna på Schmiedmanns hemsida. Det är bara slutburken och inte hela systemet som ni ser. Blir det någon ljudskillnad om man "bara" byter burken och inte hela systemet? Sen undrar jag om man behöver bearbeta bakspoilern nånting för detta? Jag har ingen M-sport paket på bilen. Tack på förhand. | |
| Jag hade en 320 E46 jag monterade Eisenmann på med soundpipes och allting. Det blir ju riktigt schysst ljud. Men man tröttnar efter ett tag på dånandet. Ska du byta rekommenderar jag bara slutburken. Jag bytte tillbaka till original efter 6 månader. En fördel är att Eisenmann systemet har riktigt bra andrahandsvärde. Jag fick ca: 60% av nypris. | |
|
Du hade hela systemet eller? Jag antar att ljuskillnaden blir mindre om man endast har slutburken. Behövde du göra något åt bakspoilern eller? |
|
|
Precis. Jag körde hela systemet så bara slutburken blir nog bättre i långa loppet. Det system jag beställde var bolt-on alltså inga modifieringar behövdes. (Jag hade M-sport) |
|
|
Ok, tack för tipsen :) Får man fråga var du köpte det? Jag har kollat runt och Schmiedmann verkar billigast. Finns det nån återförsäljare som du rekommenderar? |
|
|
Är det Eisenman som gäller angående sportavgassystem? Dom verkar vara störst hur som helst. |
|
| Kika på eBay.de om du inte redan gjort det.. | |
| Jag har faktiskt inte kollat eBay.de. eBay är det sista jag tänker på eftersom det känns lite risky att köpa saker därifrån. Jag har aldrig handlat därifrån, det är kanske därför :) men ska checka det ändå! | |
| Jag rekommenderar xerius-racing. | |
| Länk | |
| Måste man bearbeta bakspoilern på en 325 -05 utan m sportpaket om man ska ha 2x70mm eller 2x76mm?? | |
| Jag har fått den uppfattningen att man inte behöver göra några modifieringar men för att vara säker så kan du kontakta Schmiedmann. | |
carl530 |
Sök på youtube och avgör sedan om det är värt det, Det kan bara du avgöra.. |
|
Vad gäller ebay.de upplever jag det som mycket väl fungerande. Jag borde vara uppe i prylar (främst BMW-delar) för 15-20 tusen vid det här laget då jag även köper åt vänner som inte vill/vågar använda en dator själva. Inga problem hittills! Snabba leveranser, oftast hemma inom en vecka. Har även handlat på brittiska ebay.uk.co en gång, inget konstigt där heller. Så jag tycker absolut det är värt att åtminstone kolla upp priser! ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.