|
|
|
|---|---|
|
Hej helt ny här! Ja har en 330 clubsport edit-02 med M-chassi tänke skaffa coliovers kommer de funka eller hur blir de? någon som har gjort de? Tänkte köra på D2 pga de var ställbart hårdhet. MVH Garre_78 | |
| hade det på min 335 , inga konstigheter ... borde inte vara annorlunda på E46 | |
| Fast du har ju inget m-chassie sen då... B-) | |
| nae men vad ska du med det till när du har coilovers ? | |
|
Garre ska du köra på en billig coilover sats ifrån D2 så kan du lika gärna köra på original M-chassi. Du kommer förstöra väghållningen om du nu inte ska bry dig enbart om utseendet. Har själv testat det och väghållningen är åt skogen med sånt så vida man inte lägger ner en slant på sakerna. Samt att oftast såna kit är anpassad för raka och fina vägar så på vanliga svenson vägar blir det bara huvudvärk och sämre effekt. Detta säger jag ut av egna erfarenhet, jag bytte chassi på min 335 och bytte tillbaks redan efter 2 veckor för bilen kändes bara mer nervös och jobbigt att köra men snyggt vart det. Nu tänkte jag prova på endast fjädrar ifrån HR och se hur det funkar. Chassi är en ren ingenjörs konst. När BMW och andra märke tillverkar sina sats så ligger det många timmars utveckling bakom sakerna som gör att det ska funka både på bana och vanliga vägar, det ska va lika bekväm att köra till ICA som att dra på motorvägen osv.. Dessa timmar och utvecklingar lägger knappst en firma som D2 ner på sina sats. Som sagt så vida du inte ska lägga ner en hel del pengar på en sats kör på original eller byt bara fjädrarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.