|
|
|
|---|---|
|
Hej Här kommer en varning om storadatorn på importerade bilar från tyskland. Byter du språk till engelska kan bilen börja dra mer bensin pga att i england använder man fahrenheit istället för celsius vilket kan resultera att bilen använder mer soppa. Gäller dock ej alla bilar. PS. ursäkta stavfel och andra grammatik fel :) M.V.H Tomas | |
|
hehe..... fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
På min funkar det som det ska i alla fall. Jag har bytt till den stora datorn och kör den på Engelska. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Glömde. Den diffar ca 4 cl / tank. Alltså datorn säger att förbrukningen har varit 1,09 men när man räknar ut det så är den faktiska förbrukningen 1,13 liter / mil. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Hej Fick den här varningen av BMW i skövde. De hade haft inne några bilar med detta felet |
|
| Luktar lite Bengt Af Klintberg här eller? | |
|
He he he... det är ju fortfarande samma temperatur oavsett mätskala : ) Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19". |
|
|
Ingo: You took the words right out of my mouth.. www.malte-racing.com |
|
Froz-523 |
Det här har ju varit uppe tidigare på forumet. Detta är bara en skröna, ingen sanning bakom. Nästan lika dåligt skämt som att det går att kolla den riktiga mätarställningen genom att hålla in trippmätarknappen och vrida på tändningen och...ja ni vet...Det går inte!! Pinsamt att en BMW-verkstad sprider sådana felaktigheter. |
Deliq |
>Thermansson Killarna på verkstan stod säkert dubbelvikta av skratt när du åkte därifrån ;-)) Möjligen kan det vara så att förbrukningen presenteras i "miles per gallon" vilket är det presentationssätt jänkarna håller sig med. M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
tackar för alla inlägg! Tråkigt att en BMW verkstad säger så. killen som jobbade där sa att han hade haft inne några bilar iår som hade dragit för mycket bensin. Att bilen tydligen gav för mycket bensin när bilen var varm Tack för alla svar Tomas |
|
|
Kan bottna i att en amerikansk gallon är mindre än en Imperial (dvs brittisk). 3.8 vs 4.5 liter. Mvh Björn |
|
|
Måste vara ett vanligt fel i sådana fall eftersom alla BMW utom Z-serien importeras från Tyskland. Klart det är en skröna. Föresten har jag för mig att man kunde välja att ha celicius eller farenheit temp visning oavsätt språk på den datorn. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
He he he! Kanske de går kortare på en tank också (typ 1,609 ggr kortare!) // M |
|
|
Och om det nu skulle stämma, så är väl inte en skillnad på 4cl/mil något att tänka på ! Och om det nu skulle vara så att man tycker att det är hemskt att det försvinner denna ofattbara stora mängd bränsle på 1mil så finns det alltid något som heter cykel =) Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
|
BMW-firmorna i sverige är väl inte så förtjusta i importerade bmw??? Dom förlorar ju en hel del på det. Klart att dom vill kasta skit över alla importbilar. Varenda en är skruvad, det är bara skit mm, mm, mm... Första gången pappa beställde tid för service på deras bmw, så frågade han på bmw: Är det en importerad bil eller är det en BMW? Vilken idiot. Dom kommer ju från samma fabrik, och dom som gått i tyskland har ju sluppit vägsalt! |
|
|
Alla BMW är importerade! Mig veterligen så finns det inte någon tillverkning av BMW i Sverige. Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.