AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.562

Spacerplattor.com erfarenheter?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Någon som handlat av dom eller har någon annan typ av erfarenhet av detta företag?
Att dom skräddarsyr lockar, men hur ser priserna ut?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Vill bara tipsa om Monton Racing Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tack för tipset!
Dom hade även lite mer information kring allting, där blir det nog en beställning ifrån. Typiskt att dom precis ska gå på semester..

Är lite osäker på vilka mått man ska välja/gå efter eftersom hjulhuset bak är lite knepig med sin lilla kant.
Börjar jag mäta i främre hjulhuset får jag nog i en större spacer där än bak och då kommer det antagligen se konstigt ut?
Gör jag tvärtom borde förhållandena bli bättre även om jag inte får samma utfyllnad.
Är lite rädd för att jag är helt fel ute med mitt tänk här nu?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Fram bör man nog tänka mer på ET än utfyllnad av hjulhuset. Ju mer avvikande ET, desto mer flyttar du styrningens vridningspunkt ur centrum på slitbanan. Det kan resultera i oroligt beteende på vägen.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Så är de ju såklart, men jag tänkte använda mig av max 10mm och då borde det väl inte påverka så värst mycket?
gO
1.407
gOry
335i Touring
Jag kör 20mm fram och störs inte av det, det är till och med så att de kan ge positiva effekter så som bota lite understyrning!

Kan tillägga att jag inte kör med de för syns skull utan för att däcken inte ska ta i coiloverdämparna.
gO
1.407
gOry
335i Touring
20mm per sida.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Det låter bra, borde inte runt 10mm vara några problem.
Hur viktigt är det med navstyrda plattor egentligen? Visst är det lättare med montering och så, men när dom väl sitter kan det väl inte vara någon skillnad när det gäller mindre plattor iaf?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Navstyrningen används bara vid montering för att få hjulet centrerat, sedan har den ingen funtion mer när hjulet sitter fast. Men det kan vara jäkligt svårt att få dit hjulet centrerat utan styrning. Väldigt tunna spacers typ 3mm tillåter ju att navets styrning når ut till fälgen ändå, men 10mm utan styrning skulle jag inte rekommendera.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
10mm och uppåt skulle det bli navstyrda, men inte under det. Plattorna är ju trots allt anpassade efter bultmönstret.
Nu är nya sänkningen monterad och det ser mörkt ut att få plats med några plattor i huvetaget pga denna hemska kant som finns i dom bakre hjulhusen.
Har bra stor lust att köra en valsning på den även om jag tvekar pga av dom risker som tydligen medförs av det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.