AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.393

Jag har en stealth-bil!

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
De här hastighetskyltarna som blinkar och har sig och visar vilken hastighet jag håller registrerar inte en av mina bilar.
Jag brukar jämföra skylten med vad min hastighetsmätare visar men med en av mina bilar fungerar det inte. Varför?
Jag har åkt förbi flera stycken flera gånger nu och de visar bara svart. Byter jag bil eller kollar bilen framför eller bakom så visar den siffror men inte för mig. Vad kan det bero på?
Bilen är en röd E30 om det ska ha någon betydelse.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
ingen radar störning i den?

MvH Bmw 4-ever
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Pova att köra förbi fartkameror också! Tag en lämplig sträcka med alldeles för många kameror (vet inte var du bor) - kör lagligt en gång, sedan rampa upp mot 250+ knyck (Top Gears vetenskapliga undersökning visade att över just 250 km/h blir bilderna suddiga eller inte tagna alls pga elektroniken).

Rapportera sedan här.

Funkar det bra, kanske jag är sugen på att lägga ett bud ;)

Själv har jag radarvarnare i bilen, och det funkar bra, men det finns många radarkällor idag (alla adaptiva fartskyltar, fartkameror, informationstavlor för trafik, mackar, butiker, mm). Men mig hjälper det.

/GF
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Peter: Nope ingen störningsutrustning i bilen.

GF: Du är välkommen att utföra det testet. Bättre om inte ägaren kör. ;)

///BMW - Was sonst!
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
ja åkte förbi en sån där som blinkar "50 sänk farten" i 42 enligt gps och 44-45 enl hastighetsmätare och ändå blinkade den som en galning.

dagen efter va de samma sak men inte för bilen som åkte framför mig. vi hade då samma fart (42-43km/h) men han var ca 100m före och passerade utan "varning" :O

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.