|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min 523 touring, det läcker in vatten någon stans ifrån för det blir blött på golvet på båda sidor där bak. Vad kan det vara? | |
|
jag upptäckte samma sak idag att jag har vatten vänster bak på min 525 -03. |
|
|
Förmodligen har tätningen i dörren som har blivit dåligt eller släppt. Har ni gjort ngt ingrepp på dörrarna/dörren och plockat bort insidan? BMW M-POWER |
|
| Man behöver inte göra något själv, det börjar läcka ändå. Det är isoleringen mellan dörrplåten och inredningen som släpper. Köp butylband på mekonomen eller Wurth, ta loss dörrsidan (skruvarna först, ta pluggarna nerifrån och upp, häkta sedan av dörrsidan, dra bort isoleringen och ta bort allt gammalt klet, rengör, rostskydda dörrinsidan när du ändå håller på, lägg ny tätning och tryck ihop, fixa alla fyra dörrar - har en börjat kommer de andra med) | |
|
jag blev påkörd på vänster framdörr nedtill på dörren så den är lite bucklig, kan det vara det som har gjort att det på något vis rinner via den till baksätet? Eller är man säker på att det är bakdörren det kommer via om det bara är blött bak? Jag har känt så gått jag kan och det verkar inte vara blött mellan fram och baksätet. |
|
|
Nej inte så länge dörrkarmen och karossen är raka "runt om" så att det tätar som det skall. Ta en högtryckstvätt och blås på rejält (dvs stå där ett tag) längs bakrutorna riktning nedåt/bakåt mot listen. Vänta lite kort, öppna sedan dörren, om det då kommer en "blaffa"vatten när du öppnar är det dörren som läcker. Förresten, bättre, kryp ner och kolla mellan plåten och innerklädsen längs med hela nederkanten av dörren inåt kupen. Precis mellan plåt och klädsel. Lätta lite på klädseln och kika. Om klädsen inte är perfekt ren/som ny i nederkant och plåten kanske lite smutsig/grusig har det runnit vatten där och det ska det inte! Detta är ett vanligt fel så det är inget konstigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.