|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem då mina båda bakdäck är snedslitna, dvs de är som slicks på innersidorna. Någon som vet vad som orsakat problemet samt vad som bör göras? 4-hjulsinställning?? Cheers, Anton | |
| Är bilen sänkt? | |
| är bilen sänkt så går de inte göra något åt utom att bygga om och då bör man ha alla fingrar i styr, har samma problem som dig, man får helt enkelt ta att man har en däck ätare | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
rätt lufttryck och mest troligt camber justering, går att justera ganska mkt på original stagen men eftermarknads camberstag kan vara bra om bilen är mkt sänkt. sen en 4-hjulsinställning hos en seriös verkstad. finn s inga genvägar tyvärr. du kommer spara in många tusenlappar om du fixar detta på en gång. |
|
Precis som Lsebeemer skriver. Själv håller jag även koll och vänder däcken bak när jag närmar mig 3 mm där inne. I den vevan ha jag c:a 7 där ute på däcken. Låter gnidet kanske, men jag spar 1000 lappar istället för köpa nya däck och behöva kasta med kanon mönster på ena halvan :) Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Är det på båda sidor så är det förhoppningsvis en justeringssak men är det bara ena sidan så har kanske en fjäder gått av något varv. Det hände mig på cabben och det gick snabbt att snedslita ett bakdäck när fjärdern gått av ett varv. Kolla att fjädrarna är hela, på min så låg det trasiga varvet fjäder kvar i "fjäderskålen". /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Den är fabrikssänkt med m-pkt. Det är lika slitet på bägge däcken bak. Får ta och glida in på bmw och se vad dom kan göra, blir väl en fyrhjulsinställning och/eller camberjustering som LseBeemmer säger. Tack för snabba och bra svar fellow beemerdrivers ;) Cheers, Anton |
|
|
M-sport och efterjusterad med felaktiga uppgifter kanske? Se: Länk Inga problem att få till rätt vinklar med frisk bil och rätt inställningsdata. mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.