AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.378

Motorlampan lyser!

Kj
2
KjellMartinsson
Bmw 320ci -01
Idag på morgonen när jag skulle starta min bil låter det som om batteriet är dött. Batteri lampan lyser rött och den klickar och varvmätaren går inte upp. Efter några försök får jag igång den. Men då börjar motorlampan lysa..I instuktionsboken står det att det har att göra med avgasvärdet. Batteriet bytte jag för ca 2 månader sen.. Tyckte det va konstigt aatt batteri lampan lyste.. Kan det vara nått som står och tar batteri eller vet nån vad det kan vara? Tacksam för svar!
Har du glömt något igång eller ljuset på bilen? Batteriet bör ju inte vara kass efter 2 månader.

I alla fall så varför motorlampan tänds för dig beror nog på att batteriet var slut för dig och våra bilar kräver det ska vara kräm i batteriet.

För några år sedan när mitt batteri började bli dåligt, så hostade och skjöt bilen i avgasröret. På Bmw förklarade de att det är mycket som behöver och kräver kräm annars kan diverse problem uppstå.

Pröva ladda det fullt och skulle det ge sig igen, så kanske du fått ett måndags ex och så fall får du ett nytt på garantin. Du har ju 2 års garanti på det.

Tror dina problem löser sig om du får upp kräm i batteriet igen.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Fungerar generatorn som den ska? Laddar den batteriet?
Kj
2
KjellMartinsson
Bmw 320ci -01
Tack för svar.. startade bilen igår efter jobbet utan några problem.. åkte till bilverkstan och frågade vad det kunde vara för fel.. Han trodde att batteriet inte kopplade upp precis när jag skulle starta och att det va därför motorlampan också började lysa.. så det va ingenting att göra. :) phuu!
Bilen rullar nu lika bra som vanligt ! ! :)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Har lampan slocknat nu?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.