AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.045

bilen har gett upp, small i bakaxeln!

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
hejsan alla, skulle bara upp till shell o tanka sen när jag sätter mig i bilen och får för mig att burna iväg så, smäller det till som fan bak i bilen och jag kommer ingenstans. Jag testar igen att lägga i 1:an, 2:an eventuellt backen. Men som sagt kommer ingenstans..... :/

Vad är det som har gett upp ?

Tack på förhand!
Gr
199
Grew
525 Touring -07
Jag kan ju nästan ingenting om skruveri men.. hade jag gjort det hade jag nog velat ha lite mer detaljer.
Smälla bakifrån och inte komma nånstans är ju ganska generell beskrivning, och jag som helt okunnig skulle dra till med kardanaxel eller nåt:)
Ge proffsen lite detaljer, allt du kan tänka dig. Går växlarna i? blir det isf missljud nånstans ifrån? känns kopplingen normal? motorn går som den ska i övrigt? osv.. o lycka till :)
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
small i bakaxeln/kardanen. Jag får i växlarna, inga missljud motorn går fint. Kopplingen känns bra....

Enda problemet är bara att jag inte kommer någonstans, då bakhjulen inte driver. Kollade även under bilen, då klumpen såg rätt oljig ut... men ingen olja droppade inte iaf vad jag kunde se.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Kolla under bilen. Någon av drivaxlarna eller differentialen kan det vara. Skramlar, smäller eller rasslar det när du försöker köra iväg? Var lite försiktig, en avbruten taxel kan slå runt lite hej vilt och slå sönder saker.
so
119
sofresh
Bmw M3 e92
var diffhuset .... :( kardanen snurrade fint. Kan jag använda annat diff hus från annan modell som 325 ?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Är båda drivaxlarna hela så har väl slutväxeln rasat. Olika modeller (motorstorlekar) har olika utväxling. Du kan hitta utväxlingarna på realoem t.ex.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.