|
|
|
|---|---|
|
Hej, sökt med ljus & lykta om någon haft samma problem men verkar svårt. Plötsligt en dag kan lyser endast helljuset fram. & det går ej att stänga av. Enda chansen är att ta bort polen på batteriet. Finns inte en chans att sätta på halvljus. Får en bra idé här av Folke om en enhet som heter LKM, men hur ser jag att dessa kretsar är kass? I samma tid börjar laddlampan lysa. Konstaterar att kolen är helt slut & byter dem + laddregulator som ju sitter ihop. Detta hjälper dessvärre inte. Skaffar ett Carsoft-paket för att hoppas hitta någon felkod. Den funkar ej då det bara finns en RS232 / D2-sub 9 / Seriell anslutning, & hur många har det idag på datorn. Får tag i en USB to RS232 Serial Adapter" men får då svaret på skärmen att den inte får kontakt med COM1. Jag hoppas nu att någon/några haft likvärdiga/samma problem & att de delar med sig av erfarenheten så jag kan fortsätta köra min härliga 523. Tack på förhand Kenneth | |
|
Här: Länk kan du läsa om vad som troligast är problemet. Angående "USB to RS232 Serial Adapter" så brukar det i annonser och dylikt näst intill alltid stå att du måste ha en fast COM-port eller PCMCIA-kort med COM-port och att USB-adaptrar ej fungerar. Mvh, Björn |
|
| Noname USB-RS232 adaptrar är en chansning, märkesadaptrar (belkin t.e.x) fungerar utmärkt då de hanterar statuspinnarna rätt, PCMCIA-kort, även noname, brukar fungera. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.