|
|
|
|---|---|
|
Hur beter sig en bil med dåliga stötdämpare? Tror mina bakdämpare på touringen kan vara inne på sista fasen men då jag är van att köra bilen så vette tusan hur jag avgör om de är dåliga? Tror dem är orginal dämpare, altså 21k mil på dem. I fram sitter sänknings dämpare som böts vid ca 15k mil har jag för mig. Tycker bilen smäller lite väl när man kör över tillexempel broövergångar och att det gungar iväg vid grönlyset.. | |
|
Vart kan man hitta billiga stötdämpare? Billigaste jag hittar i sverige typ är detta kit: Länk Dock är det ett sänkningskit.. någon som använder något liknande på sin touring? |
|
|
Stötdämpare ska se till att bilen inte gungar. Det gäller jämt, men märks speciellt när man kör ner för väggupp tex. |
|
|
Nån som känner till det där FK kittet jag länkade till tidigare? Sänknings satsen som sitter på min i fram är FKBM077 40/20mm & vad jag vet från gamla kvitton och bes protokoll så sattes dem nog på vid ca 12500mil i början på 2005 (endast fram), dämparna i fram är Monroe och har antagligen också bytts vid samma tidpunkt. Så framdämparna har ~9k mil på nacken och bakdämpare + fjädrar har nog aldrig bytts. Har ett par sänkningsfjädrar till bak liggandes men vette tusan.. Om jag skulle köpa nya dämpare till bakvagnen, tex Bilstein B4 - Länk vågar man montera sänkningsfjädrarna tillsammans med dem eller blir det kajko då? Ok nu hittade jag FK-kittet på deras hemsida till ännu billigare pris: Länk Lite annorlunda artikelnr: FK99BM177 vs FK99BM077 men ser ingen direkt skillnad |
|
| Hm i den billiga länken från FK står det "mit EDC" vilket inte jag har på min, borde det spela någon roll? | |
|
Nu hittade jag ett annat FK kit utan EDC Länk Och på den är artikelnumret FK99BM077 |
|
| Nån som känner till dessa FK Automotive satser, bra / dåliga? Priset är ju galet billigt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.