|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett "problem" med att AC/värmen är olika mellan V o H och att man måste ställa den så lågt / högt (det är iofs inget problem). Oftast har jag inställt 19 grader (sommar) på förar sidan och då behöver jag ställa in 16,5 grad på passagerarsidan för att få ung samma temp på höger. Och på vintern (tex -20) är det samma olikhet men då måste jag på en 2 timmarstur höja tempen succesivt till 24-25 och minska fläkten annars blåser det "kallt". Det är alltså inga problem med kapaciteten, varken för värmen eller kylan utan jag tycker bara att automatiken fungerar dåligt. Inga felkoder el dyl. Kan man ändra via INPA, tex någon "bias"/grundläge/kurva och i så fall hur? Jag har haft 2 st E39 där jag inte har haft skillnad mellan V o H men däremot fungerade automatiken "fungerar dåligt". //Göran | |
|
Kanske är lufttemp mätaren i olag. Kan bero på att något blockerar luftflödet till den. Testa att suga (alt. blåsa) försiktigt med en dammsugare i intaget under kontrollen för högersidan. Länk |
|
|
Jag har redan tagit ur hela AC panelen och blåst rent, lilla fläkten snurrade som den skall. Inget damm kvar i denna. Jag har använt INPA och ser värdena för Ac enheten, det ser bra ut vad jag kan förstå... Man kan göra init ifrån INPA där kan man också ställa några "flapvärden" men jag begriper inte vad det egentligen är för något. |
|
|
Fick själv plötsligt problem med min 735iA -97 här om dagen. Plötsligt så slutade fläkten att fungera och ingenting syntes i displayen som visar temp och fläktstyrka. Kollade runt bland säkringarna o hittade inget fel. När jag sedan startar bilen så fungerade displayen och fläkten. Dock får jag ingen kyla. :-( Bra ställe i Stockholm där man kan få hjälp? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.