|
|
|
|---|---|
|
Har hamnat i bryderi.Ska jag ha kvar draget på min 635-a eller ta bort den.Vad tycker ni? | |
|
Varför ställer du en sådan fråga? Du är väl den ende som kan svara på den? Tänker du dra ett släp eller transportera cyklar i framtiden låter du det sitta kvar! Tänker du inte dra ett släp etc i framtiden kan du ta bort det om du av någon anledning tycker det är bra! Per L (med dragkrok på min E24) |
|
|
Min personliga åsikt är att drag är väldigt fult. Oavsett bil. Men även väldigt praktiskt. Lösningen för mej heter löstagbart drag. Förutsatt att det blir osynligt när kroken är demonterad. Gissar att det inte finns till E24 dock. Som Per säger är det ju bara du som kan bedöma om du har behov av ett drag på din E24. Om behov ej finns tycker jag du ska ta bort det av estetiska skäl. /Daniel (utan dragkrok på min E24) --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Jag formulerade min fråga fel.Det jag är ute efter är om det är ett tillbehör värt att ha kvar på bilen,eller om det bara är estetiskt förfulande. Vill jag dra något har jag fordon som är bättre lämpade. |
|
| bort med kroken! Det är aldrig snyggt med dragkrok och om du inte har tänkt att använda den så ta bort sen fortast möjligt. Bilens värde lär ju inte bli högre p.g.a. kroken heller. | |
|
Är den fabriksmonterad? Kod 235 (om den är avtagbar); behåll den!, är den eftermonterad; ta bort! Jag skulle inte drömma om att eftermontera en dragkrok och inte heller ta bort en fabriksmonterad, som har en fabriksmonterad på #768 som inte är använd av mig, möjligtvis av Polizei och troligtvis av M GMBH. Stephan |
|
|
Hej Gör det du känner för. Själv ska jag sätta på ett drag på min E24. Är dock osäker på hur besiktningen ska gå, saknar en monteringsanvisning till draget. Kan man reg-besiktiga utan? |
|
|
Jag har nyligen reg.besiktigat en VOLVO med dragkrok och fick då reda på att monteringsanvisningen måste visas upp. Sätt ut på forumet vad draget heter och eventuellt modellnummer så kanske du kan få en kopia (det räcker) från någon som har sparat sin monteringsanvisning. Själv köpte jag ett nytt drag från BMW på 80-talet till min E24 och borde ha kvar detta dokument någonstans. Tyvärr tror jag inte det är till så stor nytta till din bil då min bil från -76 bygger på ett annat grundchassi än din bil (om den är från -86). Per L |
|
|
Hej Per Tack för svar. Identiskt drag som jag tänkte montera säljs av Koed, www.koed.dk Länk Tror mitt satt på en 83:a. Koed har ej anvisning. Har sökt bilder på nätet på monterade krokar, men ej hittat, ännu. mvh C. Sjögren |
|
|
Kul att det blev en liten diskussion om drag frågan. Har kollat men jag har heller ingen monteringsanv. Tyvärr har det uppstått rostangrepp pga av ett L-järn som är monterat mot plåten vid nummerskylten.Så var nogrann med rostskyddet. |
|
|
Mitt drag kommer från Tyskland och heter heter ORIS D80 och passar till BMW 6 utförande 30, 33, 35 och 28. Det är ett original BMW-drag. Så du har ingen nytta av min monteringsanvisning. Per l |
|
|
Hej Återkommer om hur jag löser montering och reg.besiktning. ( hoppas jag ) Utöver dragkrok, kan det vara fräckt med lastbyglar. Men misstänker att det är inte helt lätt att hitta sådana. Synd att man inte stöter på fler e 24 ute på vägarna, i och runt Göteborg. Ha det gött // C. Sjögren |
|
|
Har du kvar typskylten på draget ska det räcka, fattas skylten måste man uppvisa monteringsanvisning som jag fattat det. Har dock ingen egen erfarenhet. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Hej Skylten sitter där om än lite skrapad och svårtydd. Har också fått en beskrivning från tlllverkaren/säljaren, WESTFALIA / Tyskland. Så när semestern är slut kontaktar jag bilprovningen, så får vi se. // C Sjögren |
|
| E24 + dragkrok är som solsemester + rännskita (passar alltså inte ihop)... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.