|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar en sak! Om man har åstadkommit en lackskada på en annan bil och på sin egen vid fickparkeringen vad gäller då? Är det så att min försäkring täcker hans skador och om jag vill fixa mina repor så kostar det mig självrisken? Kan jag strunta i att fixa mina repor om jag tycker att självrisken är förhög? Då behöver det inte kosta mig ngt om jag inte vill fixa min bil. Eller har jag fel??? Har helförsäkring hos BMW org. Och kan jag vänta med att fixa mina repor och hur länge då kan jag vänta? Eller om jag vill använda självrisken måste jag göra det omgående? Kan jag välja att t.ex fixa min bil nästa år och fortfarande använda mig av självrisken. Det kanske är självklara svar för vissa här men detta är första gången det händer mig så kan inte mycket om sånt och ja, jag kommer att ringa mitt FB på måndag morgon för att höra med dem också men kanske kan jag få bra tips här redan nu. Tack. | |
|
Nja, du åker nog tyvärr på självrisken i vilket fall eftersom ditt bolag får stå för fiolerna vid rep. av den andra bilen...så det är nog bara att göra det bästa av situationen och få med din bils rep. i samma självrisk. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Din trafikförsäkring ersätter skadorna på den andra bilen. Den har vanligtvis 0 eller 1000kr i självrisk. Din vagnskadeförsäkring (helförsäkring) ersätter skadorna på din bil (om du vill), ibland är det ju billigare att betala själv då självrisken kan vara hög beroende på vad man valt. Om man kan vänta och ändå nyttja försäkringen vet jag inte. | |
| Det stämmer bra vad marin849 skriver, men även kostnaden för nedsatt bonus(högre premie) tillkommer på försäkringen. Man måste anmäla en skada inom 6 månader annars gäller inte försäkringen. Man kan teckna en extra försäkring (SBM) de ersätter självrisken med 3000 kr på din vagnskadeförsäkring ( har använt den och de betalade) har man anmält skadan så kan man vänta med reparationen dock kan försäkringsbolaget ha synpunkter på hur lång tid man väntar. | |
| SBM? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.